به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر و به نقل از تسنیم، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اظهارات سفیر آمریکا در انگلیس درباره سرنوشت توافق هسته ای با ایران را نادرست و نامناسب ارزیابی می کند.

پیش از این "رابرت وود جانسون" سفیر آمریکا در لندن در مقاله ای برای روزنامه «ساندی تلگراف»، از دولت انگلیس خواست تا در مسئله توافق هسته ای با ایران به آمریکا بپیوندد و از قدرت دیپلماسی و نفوذ خود برای اعمال فشار بر ایران استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به عقیده سفیر آمریکا گویا کسانی در واشنگتن و لندن مراقب رفتارهای نادرست تهران هستند، در حالیکه این ادعا کاملاً وچ است.»

زاخارووا یادآور شد: «مقامات مسکو بارها نگرانی خود از اقدام یکجانبه و خروج  آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که عنصر بسیار مهمی در رژیم جهانی عدم گسترش سلاح هسته ای و تضمین قابل اعتمادی برای امنیت منطقه خاورمیانه است، را  اعلام کرده اند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «ما معتقدیم، سخنان سفیر و بسیاری از سیاستمداران دیگر آمریکایی و برخودشان با ایران کاملا اشتباه است. تهران هرگز اقدامی نکرده که باعث بی ثباتی اوضاع منطقه شود. بلکه برعکس کسانی که به دفعات توافقات چندجانبه بین المللی، به خصوص در رابطه با امنیت هسته ای را نقض کرده اند، باعث بی ثباتی منطقه می شوند. تفاسیری که از سوی مقامات آمریکایی در این باره شنیده می شود، کاملا پوچ و نادرست است. واقعیت این است که آمریکا فعالانه تلاش می کند تا با استفاده از تحریم های اقتصادی غیرقانونی و اعمال فشارهای سیاسی  اوضاع داخلی در ایران را بی ثبات کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا جنگ تجاری و سیاست اعمال تحریم ها را نه به خاطر منافع ملی، بلکه برای رسیدن به اهداف گروه های سیاسی خاص در واشنگتن علیه سایر کشورها اجرا می کند.

زاخاروا یادآور شد که مسکو بارها اعلام کرده است که این برخورد آمریکا نادرست بوده با واقعیات مطابقت ندارد و تمامی اقدامات و اعمال فشارها از جانب آمریکا مدتها قبل از وقوع حوادث در نظر گرفته شده اند.

وی جنگ های تجاری علیه چین، اعمال فشارهای اقتصادی و مالی بر ترکیه، بازگشت به رژیم تحریم ها علیه ایران و حتی اعمال فشار بر متحدان اروپایی خود را نمونه هایی از این اقدامات آمریکا نام برد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان