به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر و به نقل از الف، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل بی عرضه بودن محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی شاهد واردات بی رویه محصولات کشاورزی تولید داخلی از جمله برنج حتی در فصل برداشت هستیم، گفت: هر ساله واردات برنج در فصل برداشت به مدت چهار ماه از اول مرداد تا آخر آبان ممنوع می شد تا کشاورزان با برداشت محصول خود آنرا در بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به واردات یک میلیون تن برنج در چهارماه اول سال افزود: همین میزان واردات برای کشور تا پایان سال کافی و حتی ۲ برابر نیاز کشور به واردات است و دیگر نیازی به واردات برنج نیست.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم ممنوعیت واردات برنج، اما متاسفانه بدون هیچ دلیل توجیهی و کار کارشناسی شاهد لغو این دستور العمل و ممنوعیت هستیم و این نشان می دهد که مسئولین مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی بخصوص وزیر عرضه ندارد.

لاهوتی افزود: در حال حاضر شاهد هجوم نقدینگی از بخش ارز، سکه و طلا به سمت خرید مزارع و زمین های مرغوب شمال هستیم و اگر این روند ادامه یابد باید فاتحه تولیدات داخلی را خواند.

وی با بیان اینکه خواست وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت هم همین است که تولیدات داخلی را به نابودی بکشانند، افزود: مافیای واردات هم در راستای همین سیاست حرکت می کنند تا با خرید زمین های مزروعی و تبدیل آن به ویلا، در سال های آینده برنج بیشتری وارد کنند.

نماینده استان گیلان در مجلس این اقدام وزارت جهاد کشاورزی را یک جنایت دانست و با اشاره به تعطیلی مجلس در هفته جاری افزود: اگر تا هفته آینده وزیر جهاد کشاورزی مانع این جنایت و خیانت نشود، قطعا ما نمایندگان شمالی مانع وزیر می شویم و با تحصن در صحن مجلس از هم نمایندگان می خواهیم اقدام قاطع انجام دهند.

لاهوتی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در خانه خود خواب است و برای تامین منافع یک عده، دستور واردات می دهد.

وی افزود: اگر وزیر جهاد کشاورزی جلوی واردات در فصل برداشت برنج را نگیرد، صدرصد استیضاح و عزل می شود.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، بنا به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور رئیس جمهور، از روز شنبه ممنوعیت فصلی واردات برنج به تاریخ ۹۷.۶.۳۱ موکول شد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان