رنجبر کاندیدای نمایندگی مجلس در لنگرود:

محرومیت اطاقور و چاف و چمخاله از بیمارستان و امکانات مناسب درمانی و بهداشتی

۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۲۲:۴۴ چاپ مطلب خبر: 192073

به گزارش لنگرخبر، محمد رنجبر نیاول کاندیدای نمایندگی مجلس در شهرستان لنگرود در ارتباط با توزیع ناعادلانه امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی در سطح بخش‌ها و دیگر نقاط روستایی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان و روستاوندان لنگرودی در برخی بخش‌ها و مناطق روستایی لنگرودی‌عدم دسترسی آنان به اماکن و تجهیزات بهداشتی و درمانی بطور عادلانه است.

وی با بیان اینکه اگر در شهر و برخی بخش‌ها تقریباً بیمارستان و داروخانه‌ شبانه روزی و خانه‌های بهداشت وجود دارد این کمترین حق مردم آن مناطق است که در سنوات گذشته با اقدامات دولت‌ها ایجاد شده است، افزود: ضرورت دارد آن اماکن بهداشتی و درمانی از نظر کادر درمانی و تجهیزات آماده‌تر شود.

به گفته نامزد دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنگرود، در ضمن در مناطقی که نه بیمارستان وجود دارد و نه داروخانه‌ی شبانه روزی و انواع دیگر داروخانه‌ها و خانه‌های بهداشت، ضرورت دارد تا مسؤولان اجرایی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان این حداقل مطالبه‌ مردم در نقاط مختلف شهرستان لنگرود را در کوتاه‌ترین زمان برآورده کنند.

سرپرست اسبق فرمانداری شهرستان لنگرود با اشاره به کمبود پزشکان متخصص در برخی از شهرستانهای استان و شهرستان لنگرود گفت: ضرورت دارد تا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گسیل پزشکان متخصص به شهرستان لنگرود اقدامات لازم را انجام دهند تا این مشکل شهرستان لنگرود نیز حل و فصل شود.

به گفته رنجبر، وجود خانه‌های بهداشت مجهز به لوازم مورد نیاز و آموزش سبک زندگی بهداشتی به تمام مردم و اهمیت دادن به مقوله‌ی پیشگیری قبل از درمان، بایستی در کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت به استراتژی و برنامه‌ی اساسی سیستم بهداشت و درمان تبدیل شود.

نامزد دوره‌ دوازدهم مجلس در شهرستان لنگرود با اشاره به محرومیت بخش بزرگ اطاقور، لات و لیل و چاف و چمخاله از بیمارستان و امکانات مناسب درمانی و بهداشتی تصریح  کرد: برای نمونه بخش اطاقور و لات و لیل حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از شهر لنگرود فاصله دارند ولی در تمام این سال‌ها یک بیمارستان آبرومند در آن منطقه برای این جمعیت احداث نشده و همچنین این بخش بزرگ حتی از داشتن داروخانه شبانه روزی محروم است. همین وضعیت را در منطقه‌ی چاف و چمخاله میتوان مشاهده کرد که ضرورت دارد تا این مشکلات برطرف شود و این موضوع یکی از دغدغه‌های بنده در آینده خواهد بود.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان