به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انتخاب شعار جهش تولید مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب به آن معناست که امسال باید تلاش شود سبد دولت را در اقتصاد کوچک و سبد بخش خصوصی و مردم را بزرگ کرده و گسترش دهیم.

وی با تاکید بر نقش کمرنگ مردم در اقتصاد کشور در طول سالیان گذشته بیان کرد: اکنون ترکیب اقتصاد کشور، ۸۰ درصد دولتی و ۲۰ درصد در اختیار بخش خصوصی است ولی متأسفانه این ۲۰ درصد بخش خصوصی قدرت رقابت با ۸۰ درصد را ندارند.

نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و جهش تولید را گسترش سهم مردم در حوزه‌های تجارت، اقتصاد و تولید دانست و گفت: به دلیل‌ عدم توان با بخش دولتی بخش خصوصی مجبور به خروج سرمایه خود از کشور بوده و یا سرمایه خود را به سمت تولید نیاورده و تلاش برای کاهش ارزش پول دارد و این نیاز جامعه را برطرف نمی‌کند.

لاهوتی با بیان اینکه باید دولت تلاش کند بخش خصوصی را گسترش و سهم خود را کوچک کند، افزود: دولت باید امور کشور و اقتصاد را به مردم بدهد لذا تا زمانی که دولت دست خود را از اقتصاد کوتاه نکند هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش غیر قابل کتمان بخش خصوصی و مردم در سیاست ابلاغی برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در سیاست ابلاغی برنامه هفتم توسعه کشور باید به رشد اقتصادی هشت درصد برسد که ۵.۲ دهم آن سرمایه‌گذاری و ۲.۸ دهم آن از طریق بهره‌وری است و هر ۲ موارد هم باید توسط مردم انجام شود و سرمایه‌گذاری دولتی معنا ندارد لذا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی باید به طرف سرمایه‌گذاری سوق داده شده و آن ۵.۲ دهم و سپس ۲.۸ دهم تحقق پیدا کند.

نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد کشور نقش بسیار قابل تاملی در تحقق شعار سال انتخابی توسط مقام معظم رهبری دارند، گفت: مناطق آزاد در کشور از مسیر اصلی خود منحرف شدند زیرا در مناطق آزاد بستر برای تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف باید فراهم می‌شود ولی اکنون مناطق آزاد ما در کشور به مناطق آزاد واردات تبدیل شدند و این فقط مختص به منطقه آزاد انزلی نمی‌باشد.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان