عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با بیان اینکه انتخاب شهرداران از سوی مردم به اختلافات شهرداران و شوراهای شهر پایان می دهد٬ گفت: در چنین شرایطی از برخوردهای سلیقه ای در استیضاح شهرداران کاسته می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگارخانه ملت٬ با مثبت ارزیابی ارجاع لایحه مدیریت شهری از سوی وزارت کشور به دولت٬ گفت: با اتمام بررسی این لایحه در دولت و تصویب آن در مجلس شاهد یکی از مهم ترین تحولات شهرداری ها یعنی انتخاب شهردار با نظر مستقیم مردم و اعمال دموکراسی خواهیم بود.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه باید شهردار از سوی مردم و با نظر مستقیم آنان انتخاب شود٬ افزود: در صورتی که شهردار با نظر مردم برگزیده شود بی شک در راستای کسب رضایت آنان نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه با انتخاب شهرداران از سوی مردم بسیاری از اختلافات شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها خاتمه می یابد٬ گفت: با رعایت دموکراسی در انتخاب شهرداران اعمال سلیقه در برگزیدن و استیضاح آن ها از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا از بین رفته و شهرداران جسارت لازم برای انجام امور در راستای بهبود اوضاع شهری را پیدا خواهند کرد.



وی تاکیدکرد: تصویب لایحه مدیریت شهری به از میان برداشتن موانع اجرا و سیاست گذاری ها در مباحث مختلف شهری منجر می شود.



این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه مردم تامین کننده درآمدهای شهرداری ها هستند و دولت در این رابطه هیچ بودجه ای به شهرداری ها تزریق نمی کند٬ تصریح کرد: رویکرد مسئولان در قبال شهرداری باید تغییر کرده و تا حدودی اختیارات آنان را در راستای تقویت مدیریت شهری افرایش دهند.



بائوج لاهوتی با یادآوری منابع درآمدی شهرداری ها٬ گفت: از جمله منابع کسب درآمد شهرداری ها درآمدهای کمیسیون ماده 100 بوده در حالی که نباید این نوع منابع نباید درآمد پایدار برای شهرداری ها منظور شود چرا که بازدارندگی از تخلفات در این موارد مدنظر است.



وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی با سهام داری مردم هستند و باید با نظر مستیقیم آنان اداره شوند٬ افزود: با تغییر رویکردها در حوزه شهری نابسامانی در مدیریت شهرداری ها مرتفع می شود.



عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: تاکنون لایحه مدیریت شهری به مجلس ارجاع نشده اما به محض ارسال این لایحه مجلس، بررسی آن را در کمیسیون های تخصصی در دستور کار خود قرار خواهد داد./

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان