ذوق زدگی اصلاح طلبان از یک بوسه!

۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۵ چاپ کد خبر: 10075

اصلاح طلبان از سال ها قبل برای موجه جلوه دادن برخی اظهارات شخصیت های سیاسی خود و توجیه کج روی آنها از خط قرمزهای نظام و مقام معظم رهبری، به بزرگنمایی اخبار اینچنینی پرداخته اند. به گزارش لنگرنیوز ، بعد از عیادت دیروز اکبر هاشمی رفسنجانی از رهبر انقلاب، تصاویر این ملاقات به طرز گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های اصلاح طلبان منتشر شد.

استقبال رسانه های اصلاح طلب از این ملاقات به اندازه ای بود که حتی برخی از روزنامه های منتسب به این جریان، تصویر بوسه رفسنجانی بر پیشانی رهبر انقلاب را به بوسه روحانی بر پیشانی ایشان ترجیح و عکس صفحه اول خود را به آن اختصاص دادند.

23

ذوق زدگی این رسانه ها، تا جایی ادامه یافت که حتی امروز نیز روزنامه ابتکار در سرمقاله خود دنباله همین ماجرا را گرفت در تحلیل چرایی استقبال از گسترده از این تصویر، به گزاره نادرست دور از ذهن بودن این اتفاق استناد کرد و در نهایت ماجرا را به گردن رسانه های “جناحی” انداخت که البته منظور یادداشت مذکور از جناحی به وضوح رسانه های اصولگرا بودند.

این روزنامه نوشته است: ”نگاهی اجمالی به استقبال گسترده رسانه ها و شهروندان از تصویر بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر انقلاب در بیمارستان، ما را به این موضوع مهم رهنمون می کند که چرا مخاطبان ایرانی تا این اندازه از تصویر این بوسه استقبال کردند؟ آیا انتظار دیدن این تصاویر برای مخاطبان رسانه ها دور از ذهن بود؟

در واقع پاسخ را باید در دل بازنمایی های رسانه ای جستجو کرد. آنجا که رسانه های جناحی و حتی رسانه های بزرگی همچون تلویزیون و رادیو در ارائه تصویرهای خود از این دو چهره اصلی انقلاب، سعی در یارکشی سیاسی داشته و با ایجاد شکاف رسانه ای در رابطه آنان، تصور وجود اختلاف و فاصله را به مخاطبان القاء کرده اند.

افزون بر این با توجه به این که رسانه های بزرگ ایران عمدتا تحت مدیریت یک جناح و در برخی از موارد در دست تندروهای آن جناح است، در بیشتر موارد و بنا به مصالح گروهی این جناح، تصویرهایی ناکامل و ناتمام از شخصیت های انقلاب و گفتمان های تاریخی-سیاسی ایران ارائه شده است. ….

لازم است تا رسانه ها به دور از جنجال های سیاسی، در بازنمایی تصویر نمادهای انقلاب اسلامی به ویژه چهره های شاخص انقلاب از جمله رهبری، دقت نظر بیشتری داشته باشند. چه اگر امروز این گونه بود، مخاطبان شبکه های اجتماعی و حتی مخاطبان رسانه های رسمی از انتشار ویدیوی بوسه آیت الله هاشمی بر پیشانی رهبری از صداوسیما و تصویر آن در رسانه های مجازی و چاپی، شگفت زده نمی شدند.”

بر خلاف ادعاهای مطرح شده، استقبال از این تصویر به دلیل سیاست رسانه های اصولگرا نیست چرا که این رسانه ها هم درست مانند رسانه های اصلاح طلب این تصاویر را به دلیل ارزش خبری آن به طور دقیق پوشش داده اند و حتی گامی فراتر نهاده و متن گفتگوی کوتاه هاشمی با رهبر معظم انقلاب را نیز منتشر کردند.

ذوق زدگی اصلاح طلبان و بزرگنمایی صورت گرفته در عیادت رفسنجانی از رهبر انقلاب دلیل دیگری دارد و آن تلاش این جریان سیاسی برای چشم پوشی از برخی واقعیات است.

واقعیت آن است که اصلاح طلبان از سال ها قبل برای موجه جلوه دادن برخی اظهارات شخصیت های سیاسی خود و توجیه کج روی آنها از خط قرمزهای نظام و مقام معظم رهبری، به بزرگنمایی چنین اخباری پرداخته اند. تا شاید از این طریف مواضع خارج از خطوط قرمز نظام از سوی این اشخاص نیز فراموش و همه اقدامات آنها توجیه شود!

از همین رو، کوچکترین خبری درباره عیادت رفسنجانی از رهبر انقلاب ناگهان با موج سواری این جریان مواجه می شود و تصویر عیادت رفسنجانی از رهبر انقلاب نیز از این قائده مستثنی نیست./

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان