مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان گفت: ایجاد فضای کسب و کار در گیلان برای نخبگان مهارتی پیگیری می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، رحیم عطائی پور عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تیم مهارت گیلان امسال در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مقام سوم را  به دست آورد، اظهار کرد: تیم مهارت گیلان میانگین امتیاز 506.24 را در رده بندی کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با شرکت 31 تیم از استان کشور در شهریور ماه برگزار شد، افزود: تیم گیلان از 17 نفر از جوانان برگزیده گیلانی تشکیل شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه در دو رشته مکاترونیک  و طراحی فضای سبز دو شرکت کننده به صورت زوجی در مسابقات شرکت کردند، گفت: در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت  در رشته مکاترونیک و طراحی فضای سبز گیلان مدال طلای کشوری را کسب کرد.

تیم گیلان در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت موفق به کسب 6 مدال شد

عطائی پور با بیان اینکه جوانان گیلانی در رشته مدیریت سیستم شبکه  و تهویه و تبدیل و کابیت سازی مدل نقره را به خود اختصاص دادند و خاطرنشان کرد: تیم گیلان در رشته کابیت سازی و طراحی گرافیک مدل برنز کشور را کسب کردند و در مجموع در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گیلان موفق به کسب 6 مدال شد.

وی با تصریح بر اینکه چهار دیپلم افتخار حاصل تیم اعزامی گیلان به پانزدهمین دوره مسابقات مهارت ملی مهارت است، گفت: این چهار دیپلم افتخار در رشته های تاسیسات الکترونیک، فناوری خودرو و جواهر سازی و صافکاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار المپیاد مهارت ویِژه معلولین در کشور به اجرا گذاشته شد اظهار کرد: این المپیاد در چهار رشته طراحی گرافیک رایانه ای، کند و کاری روی چوب و کارور ورود و خیاطی برگزار شد.

عطائی پور با بیان اینکه در این دوره از 14 نفر از گیلان شرکت کردند که از این تعداد 2 نفر به مسابقات ملی راه یافتند گفت: در رشته کاور ورود نفر برگزیده گیلانی موفق به کسب مدال برنز کشوری شد.

ایجاد فضای کسب و کار در گیلان برای نخبگان مهارتی پیگیری می شود

وی حمایت از نخبگان مهارتی را مورد تاکید قرارداد و افزود: سازمان فنی و حرفه ای به دنبال ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان مدیران بنگاه های اقتصادی ٰخیرین و تمام دلسوزان استان این است که از این جوانان برگزیده حمایت و پشتیبانی کنند این جانان نخبگان مهارتی هستند که با توجه به شرایط سنی،  فرصت مناسبی برای کارآفرینان و صاحبان بنگاه های اقتصادی است که برای توسعه و پیشرفت کسب و کار از توانمندی و تخصص این افراد استفاده شود.

عطائی پور افزود: براساس سیاست های حمایتی سازمان مرکزی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت های از قبیل سازمان آموزش و حرفه ای کشور در منشور مسابقات پیش بینی شده بهره مند می شوند.

کریدور تجاری سازی در راستای حمایت از نخبگان مهارتی راه اندازی می شود

وی گفت: از طریق سازمان فنی و حرفه ای کشور طرح راه اندازی کریدور تجاری سازی به کمک بخش خصوصی برای تجاری سازی اختراعات نخبگان و استعداد های مهارتی با حمایت و همراهی معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع)در دست اقدام می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان