مهران کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به ثبت وقایع حیاتی اداره ثبت احوال این شهرستان اظهار کرد: 813 فقره واقعه ازدواج طی 9 ماهه نخست امسال در لنگرود به ثبت رسیده است.



وی با اشاره به اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 817 فقره یعنی نیم درصد کاهش ثبت ازدواج در این شهرستان وجود داشته است افزود: همه این وقایع در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت شده است.



رئیس ثبت احوال لنگرود از ثبت 1096 فقره واقعه ولادت در این شهرستان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ کمی 1195 فقره یعنی 9 درصد کاهش ولادت در لنگرود وجود داشته است.



وی با اشاره به اینکه تمام وقایع مذکور در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است تصریح کرد: از این تعداد 561 نفر معادل 51 درصد پسر و 535 نفر معادل 49 درصد دختر هستند و تعداد 815 فقره یعنی 74 درصد از این تعداد در شهرها و تعداد 281 فقره یعنی 26 درصد در روستاها متولدشده اند.



کاظم زاده درباره نام گذاری نوزادان بیان کرد: در گروه پسران امیرعلی، محمد طاها، ابوالفضل بیشترین فراوانی نام و در گروه دختران فاطمه، نازنین زهرا، یسنا بیشترین نام را داشتند.



وی با اشاره به ثبت 685 فقره واقعه وفات طی این مدت در لنگرود افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 679 فقره یعنی یک درصد افزایش داشته و ثبت تمام این وقایع در مهلت قانونی ۱۵ روزه صورت گرفته است.



رئیس اداره ثبت احوال لنگرود گفت: از این تعداد 367 نفر معادل 54 درصد مرد و 318 نفر معادل 46 درصد زن فوت کرده اند و از این تعداد 376 فقره یعنی 55 درصد وفات شهری و 309 فقره یعنی 45 درصد وفات روستایی است.



کاظم زاده با اشاره به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی با توجه به پایان اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال جاری تصریح کرد: از کلیه دارندگان کارت هایی که در سال های ۸۰ تا ۸۹ صادر گردیده دعوت می شود با مراجعه به پایگاه اینترنتی WWW.Ncr.lr ثبت نام اولیه و نوبت گیری کرده و در تاریخ تعیین شده به ادارات ثبت احوال، ادارات پست یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان