مهندس سعید اوحدی گفت : بنده شنیده ام در سنوات اخیر تعداد کالاهای ایرانی مورد استفاده زائران کاهش یافته است، اما به سه دلیل این میزان می بایست افزایش یابد.

به گزارش لنگرنیوز ، رئیس سازمان حج و زیارت که در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج سخن می گفت، ضمن نقل بخشی از حاشیه دیدار هفته گذشته کارگزاران حج تمتع با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ایشان پرسیدند که استفاده از کالاهای ایرانی در تمتع به چند قلم رسیده و بنده پاسخ دادم به ۵۶ قلم و ایشان مجددا فرمودند که چند قلم را از ایران می توانید ببرید؟ که در پاسخ گفتم حدود ۶۷ قلم. در واقع نظر ایشان بر این بود که این موضوع جای کار دارد و ما باید تلاشمان را دوچندان کنیم.

مهندس سعید اوحدی به دیدار سال پیش در انتهای حج با رهبر انقلاب هم اشاره و اضافه کرد: در آن دیدار هم ایشان فرمودند که بنده شنیده ام در سنوات اخیر تعداد کالاهای ایرانی مورد استفاده زائران کاهش یافته است، اما به سه دلیل این میزان می بایست افزایش یابد.

وی افزود: این سه دلیل عبارت بودند از اول حفظ سلامت زائران، دوم حمایت در تولید داخلی و سوم ایجاد اطمینان در زائران نسبت به وجود دغدغه در نظام نسبت به شرایط آن ها.

رئیس سازمان حج اظهار داشت که مقام معظم رهبری دراین باره نهایتا تاکید کردند که فکر جدی ای نسبت به این مساله باید صورت گیرد و سازمان حج با برنامه ریزی مناسب درحج ۹۳ توانست ارسال اقلام تدارکاتی به عربستان را تا صد و پنجاه درصد افزایش دهد. وی گفت که در سال های ۹۲ و پیش از آن، تنها ۲۲ قلم کالای ایرانی به عربستان وارد می شد که این رقم امسال به ۵۶ عدد رسیده است.

آقای اوحدی ادامه داد که به همین منظور در زمینه تامین گوشت قرمز تلاش هماهنگی صورت گرفته و امیدواریم در همین موسم حج امسال موفق به تامین بخشی از آن، از ایران شویم و در زمینه گوشت مرغ هم رایزنی های اولیه صورت گرفته است. وی تاکید کرد که در صورت تامین شدن گوشت قرمز از داخل کشور، یک صرفه جویی ۳۵ میلیون دلاری برای ایران حاصل خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان