به گزارش لنگرخبر، سرپرست فرمانداری لنگرود بعدازظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر و تسهیلات نوروزی ۹۸ در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه تلاش می کنیم پیشواز از مهمانان نوروزی سال جدید نسبت به سال های گذشته بهتر باشد اظهار کرد: اگر مسافر در شروع سال زیبایی و خدمات خوب را در شهرستان و از سوی ادارات و نهادها مشاهده کند قطعاً سفر بعدی خود در طول سال را بازهم لنگرود انتخاب می کند.

وی با اشاره به ابلاغ وظایف اعضای کمیته خدمات سفر افزود: بر اساس حکم استانداری 11 عضو اصلی برای کمیته خدمات سفر و تسهیلات نوروزی مشخص شده و حکم افراد به آنان ابلاغ شده که هر کمیته در بازه زمانی مشخص و اعلام شده باید گزارش دهند.

محمد رنجبر با بیان اینکه فعالیت این کمیته ها از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 98 ادامه دارد گفت: ستاد اسکان نوروزی در مدارس شهرستان لنگرود در نوروز گذشته عملکرد خوبی داشته و برای مسافران رضایت بخش بود و آموزش وپرورش باید مانند گذشته آمادگی لازم را برای اسکان مسافران داشته باشد.

وی با تأکید بر زیباسازی بصری در سطح شهرها و روستاها افزود: شهرداری ها و بخشداری ها در طول سازی برای درخت کاری و کاشت گل و رنگ آمیزی تلاش می کنند و ایام پیشرو با فرارسیدن نوروز فرصت مناسبی است تا با زیباسازی، شادی و طراوت را به مردم و مسافران هدیه دهیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه شهرداری ها و بخشداری ها نسبت به بیمه شهروندان توجه ویژه داشته و اقدامات لازم را انجام دهند گفت: مساجد و بقاع متبرکه در طول سال میزبان مسافران زیادی است که می توان از این ظرفیت نیز برای معرفی شهرستان از روش های مختلف استفاده کرد.

رنجبر تأکید کرد همه دستگاه ها علاوه بر طول سال، در ایام نوروز نیز باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران به کارگیرند.

اسکان 204 هزار نفر در ایام نوروز 97 در شهرستان لنگرود

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه در شهرستان لنگرود 37 هتل، مجتمع گردشگری، مدرسه، خانه معلم و غیره با 676 اتاق وجود دارد گفت: شهرستان لنگرود به دلیل ظرفیت هایی که دارد در طول سال مورد استقبال مردم کشور قرار می گیرد تا از مواهب خدادادی شهرستان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال 97، 204 هزار نفر در لنگرود اسکان داشتند گفت: این آمار تعداد رسمی است که در هتل ها، مسافر کاشانه، مجتمع های گردشگری و خانه معلم به صورت رسمی ثبت شده ولی در کنار این تعداد، افرادی هم هستند که در خانه های ویلایی خود از مسافران پذیرایی می کنند.

فرامرز مصطفوی با بیان اینکه ادارات آب، برق و گاز از 25 اسفند تا 15 فروردین حق قطع اشتراک های شهروندان به دلیل بدهی را ندارند تصریح کرد: شهرداری ها برای تهیه بروشور معرفی شهرستان همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی و گردشگری لنگرود داشته باشند تا کار درست و دقیقی منتشر و توزیع شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری لنگرود با بیان اینکه کنده کاری از 25 اسفند تا 15 فروردین 98 ممنوع است و طبق دستور در صورت مشاهده جلوگیری می شود افزود: اداره صنعت، معدن تجارت با هماهنگی سازمان میراث و شبکه بهداشت باید پایش روزانه بازار و هتل ها و اقامتگاه های مسافری را انجام دهند و در صورت مشاهده خلاف قانونی برخورد شود.

وی با گلایه از شهردار شلمان به دلیل بستن جایگاه cng شلمان بیان کرد: شهردار شلمان بدون دریافت مجوز از کمیته ستاد سوخت، جایگاه cng شلمان را تعطیل کرد و این کار خلاف مقررات است، جایگاه های سوخت از اماکن عمومی محسوب می شود و تعطیلی و بستن آن دارای شرایط خاصی است.

اسکان 11 هزار نفر در نوروز 97 در مدارس شهرستان

مدیر آموزش وپرورش شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه 11 هزار نفر در نوروز 97 در مدارس شهرستان اسکان داده شدند اظهار کرد: حدود 100 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان برای پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

جمشید لاهوتی با بیان اینکه با بیان اینکه روزانه ظرفیت پذیرش یک هزار نفر در هرروز در ستاد اسکان نوروزی وجود دارد گفت: 80 درصد کلاس ها در طول ایام نوروز تکمیل ظرفیت می شود و می توانیم به صورت عادی در هر کلاس حدود 10 نفر اسکان داده شوند.

اصلی ترین دلیل قطعی آب ازدیاد مسافران و افزایش مصرف آب است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنگرود نیز با اشاره به وضعیت آب شرب در شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی خاصی در شهرستان برای تأمین آب شرب مشترکین وجود ندارد.

ضیا علوی با اشاره به افزایش حجم آب در ایام تعطیلات گفت: در ایام نوروز و تعطیلات چندروزه همواره شاهد قطعی موقت آب شرب هستیم که اصلی ترین دلیل آن ازدیاد مسافران و افزایش مصرف آب است.

وی با بیان اینکه می توان باصرفه جویی از افزایش بی رویه آب شرب جلوگیری کرد افزود: طبق دستور دولتی، کنده کاری از 25 اسفند تا 15 فروردین ممنون است ولی در مواقعی باید برای اتصال لوله های آب شرب اقدام به کنده کاری کنیم که قبل از آن با فرمانداری هماهنگی های لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان