امام جمعه تبریز با بیان اینکه هیئت های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، گفت: در هیئات تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا نکنید بلکه مرام حسینی را که همان مرام قرآن، حفظ ارزش های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ کنید.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در آیین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت (ع) تبریز با بیان اینکه حوادثی که در دنیا به وجود می آیند با گذشت زمان به فراموشی سپرده می شوند، اظهار کرد: عاشورا حادثه ای فراموش نشدنی بوده و هر سال در عالم گسترش می یابد و شعاع نور حسینی به دنیا تابش می کند چرا که امام حسین (ع) شهید راه حق و حقیقت بودند و آنهایی که طرفدار حق و حقیقت هستند براساس مبانی عالم تکوین فناناپذیر خواهند بود.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، تاکید کرد: در هیئات تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا نکنید بلکه مرام حسینی را که همان مرام قرآن، حفظ ارزش های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ کنید چراکه انقلاب اسلامی ما نیز نشأت گرفته از انقلاب حسینی است.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد؛ تجلیل از پیرغلامان آستان اهل بیت(ع) و قرآن مفید بوده و جوانان مسیر قرآن و اهل بیت (ع) را که سعادت دنیا و آخرت در خود دارد، دنبال کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به شعار امسال و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر فرهنگ گفت: باید فرهنگ و ارزش های اسلامی در جامعه حاکم باشد و در کنار توجه به آبادانی شهری، به معنویت و فرهنگ توجه جدی شود.

مجتهدشبستری با افتخار به اینکه تبریز تنها شهری است که در آن مداحان افتخاری هستند، اضافه کرد: از امتیازهای دیگر تبریز نسبت به شهرهای دیگر کشور این است که مداحان در این کلانشهر افتخاری بوده و حرفه ای نیستند که نشان از خلوص نیت آنها دارد.

وی خطاب به همه پیرغلامان، مداحان و نوحه سرایان شرکت کننده در این آیین تصریح کرد: تلاش کنید تا با خلوص نیت خود جوانان را در مقابله با هجمه های فرهنگی غرب حفظ کرده و آن ها را به طرف قرآن و معارف اصیل دینی جذب کنید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با توجه به آغاز هفته نکوداشت تبریز خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی و خود ایران، آذربایجان را دارای مکتب حسینی می دانند و باید این چنین معرفی شود.

وی با بیان این که رهبری قمه زدن را حرام و خرافه زدایی را لازم دانستند، گفت: آن طور که ائمه (ع) از ما خواستند باید عزاداری کنیم لذا تلاش کنید به خرافاتی که در برخی دسته ها به وجود می آید مبتلا نشوید که اثر منفی دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان