استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج در این استان، گفت: ۷۵۵ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد.

به گزارش لنگرنیوز ، محمدعلی نجفی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به طرح دولت برای خرید توافقی برنج کیفی گیلان، اظهار کرد: خرید توافقی به معنای حمایت از کشاورزان برنج کار گیلانی است.

وی با بیان اینکه دولت در نظر ندارد تا در زمینه تجارت برنج فعالیت کند، افزود: هدف دولت فقط رونق بازار برنج و حمایت از برنج کاران است.

استاندار گیلان با بیان اینکه محصول برنج گیلان امسال 10 درصد افزایش تولید داشته است، گفت: 500 تن برنج کیفی به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است و این روند ادامه دارد.

نجفی با تصریح بر اینکه برنج و چای دو محصول مهم کشاورزی گیلان است، خاطرنشان کرد: حمایت از باغ داران چای و برنج کاران از اولیت های بخش توسعه اقتصادی گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت منابع مالی خرید توافقی برنج کیفی را با دستور رئیس جمهور تأمین کرده و در این زمینه هیچگونه مشکل اعتباری وجود ندارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: شالیکاران گیلانی امسال با دروی شالیزارهایشان، یک میلیون و 160هزار تن شلتوک برداشت کردند و با تبدیل این مقدار شلتوک 755 هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد.

نجفی با بیان اینکه امسال 63 درصد شالیزارهای گیلان ماشینی برداشت شده است، گفت: گیلان دومین تولید کننده برنج در کشور است و 238 هزار هکتار شالیزار دارد.

وی با اشاره به مراجعه پایین کشاورزان به مراکز خرید توافقی برنج، گفت: مراجعه کم کشاورزان به مراکز خرید به این معنا است که انتظار دارند با قیمت بالاتر محصولشان را دربازار بفروشند که امیدواریم اینچنین بشود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ستادهای تعاون روستایی برای خرید برنج توافقی فعالتر شوند گفت : فرمانداران موظفند این مسئله را به صورت جدی پیگیری کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان