به گزارش لنگرخبر، سعید اوحدی عصر امروز در چهارمین یادواره شهدای منا در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه در زمان وقوع فاجعه از عمق آن بی خبر بودیم، اظهار کرد: افتخار ما این است در محضر خانواده شهدا هستیم و هر چه که در توان داریم باید برای رفع مشکلات خانواده ها به کار بگیریم.



وی با بیان اینکه نظام عالم خلقت بر اساس قانونی خلقت شده است، گفت: انسان به عنوان اشرف نیز مخلوقات نیز در قالب همان قانون خلقت به وجود آمده است و خلقت انسان با حساب وکتاب بوده است.



رئیس سابق سازمان حج و زیارت کشور با اذعان به اینکه با بیان اینکه هیچ انسانی از زمان و مکان هجرت خود از دنیا به آخرت و مرگ خبر ندارد، افزود: خدا به انسان به عنوان اشرف مخلوقات چگونگی زندگی کردن و چگونگی کوچ از دنیا به عالم باقی را آموخته و این برتری انسان نسبت به دیگر مخلوقات خداوند است.



اوحدی با اذعان به اینکه اگر انسان از زندگی با کرامت دور شود زندگی اش نکبت بار می شود، بیان کرد: تنها گروهی که بعد از ترک دنیا زنده نامیده شدند شهدا هستند که خدا فرمود در نزدش روزی می خورند.



وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر جلوگیری از فراموش شدن فاجعه منا خاطرنشان کرد: تمام مقدمات کار برای بعد از انجام رمی جمرات و مراسم عید قربان انجام شده بود ولی این فاجعه رخ داد و شهدای منا مانند شهدای کربلا تشنه و با حج نیمه تمام شهید شدند.



رئیس سابق سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه در زمان فاجعه منا عربستان آمادگی لازم برای ورود به صحنه جلوگیری از فاجعه را نداشت، گفت: عربستان در زمان فاجعه سخت ترین شرایط را برای ایرانی ها ایجاد کردند و در نظر داشتند که ایرانی ها متوجه این حادثه نشوند.



اوحدی با بیان اینکه عربستان همه امکانات برای جلوگیری از وقوع این حادثه را داشت، تصریح کرد: رهبری فرمودند که یک کمیته حقیقت یاب از نمایندگان کشورهای اسلامی برای دلیل حادثه پیگیر و مطالبه گری کنند ولی بعد از چهار سال عربستان تن به این کار نمی دهد .



وی با بیان اینکه تنها کشوری که گروه تفحص برای پیدا کردن پیکر شهدا داشت ایران بود، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری گروه تفحص نداشت و عربستان اجازه چنین کاری را نمی داد و دلیل حضور و فعالیت گروه تفحص ایران تشر تاریخی رهبر معظم انقلاب بود.



رئیس وقت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیام تاریخی امام خامنه ای موجب عقب نشینی عربستان از مواضع سخت خود شد، گفت: اگر مواضع رهبری و پیگیری های ایشان نبود شاید تا امروز هم درگیر دریافت پیکر شهدای فاجعه منا بودیم.



اوحدی با بیان اینکه شهدای منا و مدافعان حرم فدای تفکر سخیف وهابیت شدند، افزود: قدرت جمهوری اسلامی در حاضر و اینکه پیشرفته ترین پهپادها را در هوا به زمین می آوریم به برکت خود شهدا است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان