به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی عصر روز چهارشنبه (23 مرداد) در دیدار با خانواده شهید حاج حبیب ترابی از شهدای منا، خانواده شهیدان سیدعلی و سیدموسی امامی و همچنین خانواده شهید مدافع حرم فرهاد خوشه بر در لنگرود با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم اظهار داشت: وجود خانواده شهدا برای جامعه مایه برکت است.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان عزت ایران اسلامی را به دلیل مجاهدت های شهدا دانست و گفت: عزت جمهوری اسلامی ایران به برکت جهاد و ایثار جوانان این کشور در عرصه های مختلف و در برابر دشمنان خدا و مسلمانان در سراسر جهان به وجود آمده است.



وی با بیان اینکه افتخار می کنیم سر سفره ای نشسته ایم که شهدای عزیز با خون خود آن را رنگین کردند تصریح کرد: خط سرخ شهادت در راه خدا و دین اسلام همواره در طول تاریخ باز بوده است و کسانی که می خواستند در این عرصه فداکاری کنند شرایط را برای خود مهیا دیدند.



امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بزرگان انقلاب اسلامی مروج شهادت و ایثارگری هستند افزود: پیام انقلاب اسلامی به تمام آزادگان جهان این است که عزت دنیا و آخرت و همچنین استقلال داشتن تنها از طریق مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران حاصل می شود.



آیت الله فلاحتی راه شهادت و ایثارگری در راه خدا و دین اسلام را گشوده دانست و بیان کرد: انسان می تواند با ایستادگی و مقاومت به درجات بالای معنوی برسد و راه ایثارگری و شهادت هرگز برای طالبان و علاقه مندان آن بسته نخواهد بود.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان با قدردانی از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و همه کسانی که جان خود را در راه خدا تقدیم کردند خاطرنشان کرد: هرگز ایثارگری شهدا و مجاهدت های آنان را فراموش نمی کنیم و از فرزندان، همسران، مادران و پدران شهدا تقدیر و تشکر داریم.



وی با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان ذخیره انقلاب اسلامی هستند گفت: علت دیدار ما با خانواده شهدا این است که به همه بفهمانیم راه شهادت همچنان باز است و همچنین خودمان نیز از مقاومت این بزرگواران روحیه بگیریم.



رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری گفت: هنگامی که به دیدار خانواده شهدا می رویم از روحیه و مقاومت آنان درس می گیریم و از خداوند متعال می خواهیم که بر عزت خانواده شهدا و نظام اسلامی بیافزاید.



آیت الله فلاحتی با اشاره به برخورد رهبر معظم انقلاب با دولت سعودی مبنی بر برگرداندن پیکر شهدای منا به ایران در سال 1394 بیان کرد: این حادثه برای ملت ایران بسیار سنگین و طاقت فرسا بود زیرا حاجیان در این حادثه با لبی تشنه و در شرایطی سخت به شهادت رسیدند.



به گزارش لنگرخبر، بیش از 460 نفر از حجاج ایرانی در سال 1394 در حادثه خونین منا در مکه به شهادت رسیدند که 17 نفر از آنها گیلانی بودند؛ "حاج حبیب ترابی" از لنگرود بازنشسته بانک ملی در حادثه منا به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر ایشان در گلزار شهدای لنگرود به خاک سپرده شد.



"سیدعلی امامی" و "سیدموسی امامی" به ترتیب در سال های 1360 و 1362 در دوران دفاع مقدس در منطقه غرب به شهادت رسیدند و پیکر دو شهید نیز در گلزار شهدای لنگرود به خاک سپرده شد؛ شهید مدافع حرم "فرهاد خوشه بر" نیز در سال 1394 در سوریه به درجه شهادت رسید و پیکر وی نیز در گلزار شهدای لنگرود است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان