به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،  ساعاتی بعد از جدیدترین آزمایش دو موشک کوتاهبرد کره شمالی که در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا انجام شده بود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که واشنگتن رابطه واقعاً خوبی با «پیونگ یانگ» دارد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، ترامپ به خبرنگاران در مقابل کاخ سفید گفت: «کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) بسیار با من رو راست و صریح است».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که  آنطور که ارتش کره جنوبی اعلام کرده است، کره شمالی امروز (شنبه) به وقت محلی دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی خود پرتاب کرد.

طبق گزارش رویترز، آزمایش موشکی امروز، هفتمین آزمایش کره شمالی از زمان دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در منطقه مرزی و غیرنظامی دو کره در ماه ژوئن تاکنون محسوب می شود.

در نشست ماه ژوئن، رهبران آمریکا و کره شمالی در خصوص از سرگیری مذاکرات کاری به توافق رسیدند اما از آن زمان تاکنون، واشنگتن موفق به مذاکره با مقامات کره شمالی نشده است.

فرایند از سرگیری مذاکرات اتمی با کره شمالی بعد از دومین نشست ناموفق ماه فوریه ترامپ و کیم در «هانوی» به واسطه بدعهدی واشنگتن در عمل به وعده هایش در قبال پیونگ یانگ، به بن بست خورده است.

کره شمالی پی در پی در خصوص رزمایش های واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره هشدار داده بود اما دو کشور بی توجه به این هشدارها، رزمایش های خود را برگزار کردند و کره شمالی نیز با انجام آزمایشات موشکی، پیام هشدار خود را به دو کشور القا کرد.

طبق گزارش رویترز، ترامپ اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که کیم به او گفته است که برای از سرگیری مذاکرات درباره برنامه اتمی و موشکی کره شمالی آمادگی دارد و به محض آنکه آمریکا و کره جنوبی رزمایش های خود را متوقف کنند، آزمایشات موشکی خود را متوقف خواهد کرد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی (NSC)، امروز اعلام کرد، در حالیکه رزمایش های مشترک سئول-واشنگتن تمام شده است، تداوم آزمایشات موشکی کره شمالی موجب «نگرانی شدید» این کشور شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان