به گزارش لنگرخبر، امام جمعه لنگرود ظهر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگی این شهرستان با موضوع قلیان و مواد مخدر در دفتر امام جمعه این شهر با بیان اینکه طبق آمارها بعد از رشت، لنگرود دومین شهرستانی است که در برگزاری این جلسات اهتمام دارد، اظهار کرد: برای قلیان و مواد مخدر و مضرات آن باید راهکارهای اساسی را مشخص و طبق آن حرکت کرد و از برخوردهای سلبی پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه برخوردهای سلبی جواب نمی دهد، گفت: کارهای فرهنگی همواره از برخوردهای سخت و سلبی بهتر پاسخ داده و باید در این زمینه اقدام مناسب و به موقع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی با بیان اینکه کار فرهنگی در قلیان سراها انجام نشده، افزود: بنده هم با برخوردهای سلبی مطلق مخالفم ولی می توان با صحبت و نشست ها ضمن هشدار از پیامدهای مواد مخدر و قلیان، از ظرفیت آنان برای جلوگیری تداوم آن تلاش کرد.

بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها برای ایجاد نشاط اجتماعی

فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه فرهنگ اصلی ترین نیاز هر جامعه است، اظهار کرد: برای انجام کار فرهنگی نیاز به مطالعه است و باید با برنامه اقدام کرد.

سیروس شفقی با بیان اینکه برای ایجاد نشاط اجتماعی باید از ظرفیت جوانان و دانشگاه ها استفاده کرد، گفت: می توان با بررسی و شناسایی گروه های هدف، برنامه ریزی مدون و مشخصی بر اساس ظرفیت پذیرش آنان طرح ریزی کرد.

برخوردهای سلبی نتایج ملموسی ندارد

تیمور یوسفی رئیس دادگستری لنگرود نیز با بیان اینکه برخوردهای سلبی بعضاً نتایج ملموسی ندارد، اظهار کرد: برای مواجه با پدیده های اجتماعی باید به موقع و با برنامه ریزی وارد عمل شد و از اقدامات زودهنگام و بی نتیجه پرهیز کرد.

رامین غلامپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه بسیاری از افراد هنوز هم از مضرات مواد مخدر و قلیان مطلع نیستند، اظهار کرد: همکاری هایی با آموزش وپرورش و سازمان تبلیغات جهت آموزش های لازم و هشدار درباره رفتارهای ناهنجار و غیربهداشتی با شناسایی جامعه هدف انجام شده و در صورت همکاری دیگر نهادها، شبکه بهداشت آمادگی همکاری دارد.

باید از ظرفیت رسانه ها و فعالان برای تبلیغ کارهای فرهنگی استفاده کرد

رئیس بهزیستی لنگرود نیز با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از باز گذاشتن مسیر ورود به عرضه قلیان و مواد مخدر وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مسیرها می تواند گران کردن فعالیت در این عرصه باشد که لوازم برای ایجاد این کار و یا مصرف گران باشد.

پیمان محمدی پور با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه ها و فعالان برای تبلیغ کارهای فرهنگی به نحو احسن استفاده کرد، گفت: یکی از وظایف بهزیستی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است که تلاش می کند با انجام برنامه های آموزشی در سطح خانواده ها و جامعه مردم را نسبت به این موضوع خانمان سوز آگاه کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان