به گزارش لنگرخبر، جان احمد آقایی پیش از ظهر امروز در مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان در سالن کانون زینبیه لنگرود با بیان اینکه در طول تاریخ شاهد غفلت نهادهای بهداشتی و مسؤولان تربیتی بودیم، اظهار کرد: گزند امروز بشر حاصل انواع بیماری ها است که از گذشته آمده یا به خاطر عدم مسؤولیت پذیری و عدم تربیت برخی افراد است.

وی با بیان اینکه متولیان نظام اجتماعی اگر بخواهند جامعه را به تعالی برسانند باید در امور تربیتی و بهداشت و سلامت روح و جسم توجه ویژه کنند، گفت: نخستین نهاد تربیتی نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه است و خانواده کوچک ترین نهاد اجتماعی است و زمانی جامعه ای موفق است که خانواده موفق داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اذعان به اینکه آیات و روایات زیادی در شان مادران در قرآن کریم وجود دارد، افزود: همه ما رشد و موفقیت خود را مدیون مادران هستیم و مادران نخستین نهاد برای تربیت انسان های سالم و رشد یافته هستند.

تربیت نامناسب عامل بروز خشونت در افراد

آقایی با اشاره به نقش مدیریتی مادران در تحکیم بنیاد خانواده بیان کرد: امروز تعلیم و تربیت سخت ترین کار هم برای والدین و هم برای معلمان است و فرزندان نسبت به گذشته هوشیارتر شده اند که کار برای تربیت سخت تر شده است.

وی با بیان اینکه امروز آمار خشونت در کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است، تصریح کرد: عدم توجه به تربیت یکی از دلایل افزایش خشونت در جوامع است که متأسفانه از این مهم کمی غافل شده ایم و باید از غرور و لجاجت بازی خود بگذریم و برای تربیت نسل آینده بیشتر بکوشیم.

مادر، معمار شخصیت فرزند

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه مادران نقش بیشتری نسبت به پدران دارد، گفت: مادران معمار سازنده شخصیت فرزندان و نسل آینده کشور هستند و متأسفانه امروز به خاطر مشغله و مسائل مختلف کار تربیت به دوش معلمان می افتد.

آقایی با بیان اینکه معلمان نیز مانند خانواده ها خود درگیر مشکلات و زندگی روزمره هستند، افزود: در جامعه امروز دختران بیشتر از پسران در معرض آسیب هستند و مادران باید سعی کنند ارتباط بیشتری با دختران داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از طریق ارتباطات و فضای مجازی در کمین خانواده ها است، تصریح کرد: سرمایه اصلی خانواده ها و کشور، فرزندان میهن اسلامی هستند و باید اعتمادبه نفس و مهارت زندگی را در بین دختران و پسران افزایش دهیم تا در آینده سکان مدیریت کشور را بر عهده گیرند.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه پدر و مادر باید در تربیت فرزندان همسو باشند، گفت: تربیت امروز فرزندان به دلیل باهوشی آنان نسبت به فرزندان گذشته بیشتر است و باید با زبان آنان با فرزندان صحبت شود البته این کار باید با مدیریت پدر و مادر همراه باشد.

آقایی با بیان اینکه سعه صدر والدین باعث تنش در خانواده ها می شود، افزود: به دلیل وجود مشکلات، والدین باید با معلمان برای تربیت درست فرزندان همگام باشند تا کم و کاستی ها در بین خانواده و معلمان کاهش پیدا کند.

تشکیل ۲۱۰۰ پرونده در زمینه خشونت در گیلان

وی با بیان اینکه جامعه سالم حاصل تشکیل خانواده سالم است، تصریح کرد: برنامه هایی با همکاری دادگستری و آموزش وپرورش و دیگر نهاد با عنوان نماد برای اولیا و دانش آموزان در حال انجام است که دارای بازخوردهای خوبی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به تشکیل دو هزار و ۱۰۰ پرونده در زمینه خشونت در شش ماه نخست سال جاری در استان بیان کرد: برای گیلان که داری پشتوانه فرهنگی و علمی بالایی از گذشته است این آمار زیبنده نیست و باید برای کاهش خشونت برنامه ریزی درست و دقیقی انجام شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان