به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار آنا، با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: «این تصمیم دولت اشتباه بزرگی بود چرا که در هر سال دولت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می کند؛ دولت علاوه بر یارانه های نقدی قبلی ۳۱ هزار میلیارد تومان دیگر هم با این برنامه به مبلغ یارانه ها اضافه کند».

وی با اشاره به اینکه دولت با این تصمیم ۶۰ میلیون نفر از اقشار کشور و ۷۵ درصد آحاد مردم را یارانه بگیر کرد، افزود: «اگر این تعداد از مردم کشور مستحق دریافت کمک نقدی هستند واقعاً باعث تأسف است».

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای این تصمیم خسران فراوانی برای کشور دارد، خاطرنشان کرد: «بهتر بود دولت قیمت بنزین را هزار و ۵۰۰ تومان و تک نرخی می کرد و به جای پولی که به مردم می دهد زیرساخت های حمل و نقل را تقویت می کرد».

لاهوتی با بیان اینکه دولت گمانش این بود که با افزایش قیمت بنزین صرفه جویی بنزین در کشور اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: «شاید در یکی دو ماه اول این اتفاق بیفتد؛ اما تجربه سال های قبل نشان می دهد بعد از افزایش قیمت بنزین صرفه جویی در مصرف رخ نداده است».

وی عنوان کرد: «مصرف بنزین در سال ۹۵ در کشور ۵۵ میلیون لیتر بود، در سال ۹۷ این مقدار به حدود ۱۰۰ میلیون لیتر رسید، بنابراین با افزایش قیمت صرفه جویی در مصرف نخواهیم داشت».

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «اشتباه دیگر دولت این بود که با مردم صحبت نکرد و سبب شد مسائل این چنینی در کشور رخ دهد».

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان