به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلیمن مدنی امروز در مراسم یادواره شهدای تیپ میرزا کوچک خان مریدان در حسینیه این تیپ با بیان اینکه شهیدان از اینکه در پیشگاه خدا هستند خوشحال است، اظهار کرد: شهید تمام هستی خود را درراه خدا و جهاد فدا کرد و از اینکه در نزد خدا روزی می خورد متنعم و خشنود است.

وی با بیان اینکه طبق روایات با ریختن نخستین قطره از خون شهید تمام گناهان گذشته اش بخشیده می شود، گفت: کسانی به مقام شهادت نائل می شوند در دوران زندگی خود در دنیا نیز مانند شهید زندگی می کردند و ما نیز برای رسیدن به شهادت باید شهید گونه زندگی کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مؤمن مواقعی در همه شرایط شکر گذار پروردگار خود است، تصریح کرد: مؤمن واقعی بیت المال را هدر نداده، از آن سوءاستفاده نمی کند و در همه لحظه و سختی ها به خاطر نعمت هایی که در اختیار او گذاشته است شکر گذار پروردگار هستند.

مدنی با اشاره به نقش یادآوری یاد خدا در آرامش افراد افزود: وقتی کسی خود را مؤمن خدا می داند باید تشنه یاد خدا بوده و در مکان هایی که در آن نام خدا ذکر می شود به مانند مسجد و مجالس روزه، حضور پیداکرده و باعث آرامش روحی خود می شوند.

کارشناس مذهبی، امربه معروف را یک واجب الهی دانست و بیان کرد: مسلمانان باید در کشور و جامعه خود در برابر معصیت انسان مقابله و با امربه معروف و نهی از منکر جامعه را نجات دهند زیرا اگر به امر ملی تبدیل شود بسیاری از مشکلات و فساد در جامعه ریشه کن می شود.

وی با اذعان به اینکه در بعضی از مسؤولین منکرها بیشتر نمایان است، گفت: در یک جامعه اسلامی باید همه امور بر مبنای احکام الهی باشد ولی در بعضی از مواقع نقش منکر در بعضی از مسؤولین بیشتر از معروف است که نتیجه این کار وضعیت کنونی جامعه است.

مدنی با تأکید بر توجه مسؤولین در هر سمتی به رهنوردهای مقام معظم رهبری افزود: در خرداد سال ۹۴ مقام معظم رهبری فرمودند اگر راه امام را کنار بگذاریم ملت ایران از دست بیگانه سیلی می خورد، آیا مسؤولین فکر کردند راه امام چیست و چه شاخصه هایی دارد؟

کارشناس مذهبی با اشاره به شاخصه های راه امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: ساده زیستی، دوری از اشرافی گری ایثار، گذشت، انقلاب گری، دفاع از محرومین، خدمت صادقانه، عدم اعتماد به اسلام سکولار و آمریکایی و مرفحین بی درد شاخصه های راه امام است که باید مسؤولین به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولین نباید در هیچ شرایطی به بیگانه اعتماد کنند، تصریح کرد: مسؤولین نباید در موضوعات مختلف به استکبار اعتماد کنند ولی بعضی از مسؤولین به استکبار اعتماد کرده و باندانم کارهایی خود باعث سیلی خوردن ملت ایران شدند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیپ مریدان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان