به گزارش لنگرخبر، یک قطعه پلیکان خاکستری که توسط شهروند علاقمند به محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود شده بود پس از بهبود در تالاب امیرکلایه لاهیجان رهاسازی شد.



سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ضمن سپاسگزاری از این شهروند علاقمند به محیط زیست اظهار کرد: این پلیکان توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود که با هماهنگی ماموران یگان حفاظت پاسگاه امیرکلایه، در تالاب امیرکلایه لاهیجان رهاسازی شد.



پلیکان ها از بزرگ ترین پرندگان دنیا هستند که توانایی پرواز کردن دارند. پلیکان ها پرندگانی آبزی هستند بنابراین زیستگاه آن ها دریاچه های آب شیرین و لب شور، رودخانه های بزرگ و دهانه آن ها و سواحل دریا است. اولین ویژگی ظاهری همه پلیکان ها که در اولین نگاه جلب توجه می کند، در زیر منقار است. این کیسه پوستی چین خورده، کیسه گلویی بسیار انعطاف پذیری است که می تواند تا انتهای گلو از هم باز شود. برخی از مردم گمان می کنند که این کیسه برای ذخیره غذا کاربرد دارد، در حالی که پلیکان ها برای ماهی گیری از آن استفاده می کنند. زیر منقار این پرنده هنگام ماهی گیری می تواند بیش از 10 لیتر آب را در خود جای دهد که معادل 7 بطری 5/1 لیتری است. دومین ویژگی ظاهری پلیکان ها وجود پرده کامل بین چهار انگشت پا است که در اصطلاح به آن پای پارو (Paddle Foot) شکل می گویند. پلیکان ها دارای پروازی شکوهمند و قوی هستند.



نجات از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و مسکونی موضوع را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان