همه ما می دانیم در زمان هایی از سال که سفرهای بیشتری انجام می گیرد مانند مواقعی که زمان مناسبت ها است؛ در این ایام قیمت بلیط هواپیما رو به رشد است و در بالاترین و گرانترین زمانش قرار می گیرد. در این زمان بدترین موقع برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا است ولی در زمان هایی از سال که تعداد سفرها و مناسبت ها کمتر است قیمت بلیط هواپیما رو به افول گذاشته و این بهترین زمان برای خریدن بلیط است. بنابراین شما می توانید با کمی دقت بلیط های کاملا ارزان و به صرفه ای تهیه کنید. علاوه بر زمان مناسبت ها که توجه به آن ها بسیار مهم است، نکات مهم دیگری هم بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار هستند که اگر می خواهید این موارد را بدانید با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

معمولا توصیه می شود در صورتی که قصد سفر به خصوص با هواپیما را داریم بلیط خود را زودتر تهیه کرده و رزرو کنیم. این امر کلا ایده خوبی است زیرا باعث می شود که بلیط خود را به قیمت استاندارد و نه گران، تهیه کنیم. البته این روش به خودی خود باعث می شود که بلیط با صرفه اقتصادی برای ما هیچ گاه فراهم نشود زیرا برای تهیه بلیط با صرفه اقتصادی یا همان ارزان ترین بلیط باید تا روزها، ساعات و حتی تا لحظات آخر صبر کنیم تا آژانس های هوایی و شرکت های هواپیمایی مجبور شوند برای دریافت سود حداقلی و یا حتی کمتر ضرر کردن، قیمت بلیط خود را پایین آورده و آن را برای مسافران ارزان کنند تا بتوانند مشتریان را راغب به خرید بلیط هواپیما کنند تا از این طریق قادر به پر کردن صندلی های خالی خود بوده و پروازهای برنامه ای (سیستمی) و چارتری خود را پر روانه مقصد کنند. باید توجه داشته باشیم که این امر و استفاده از این روش فقط در روزهای عادی سال توصیه می شود ولی در زمان هایی از سال که مناسبت ها، عیدها و تعطیلات را پیش رو داریم به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا به خاطر تعداد بسیار زیاد مسافران و به طبع آن تقاضای بیشتر بلیط و عرضه کمتر بلیط به نسبت باقی زمان های سال ممکن است که نتوانیم بلیط خود را تهیه کرده و در نتیجه از برنامه سفری خود جا بمانیم.

بهترین روز خرید بلیط هواپیما و بهترین ساعت پرواز چه زمانی است؟

سفرهای هوایی دارای قواعد جالب و خاصی هستند که با رعایت کردن آن ها می توانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.  این قضیه به صورت کامل به زمان بستگی دارد به این ترتیب که با انتخاب درست سال، فصل، ماه و حتی روزها و ساعات پرواز می توانید خود را از ترافیک فرودگاهی، تاخیرات پروازی، چاله های هوایی و خرید بلیط گران هواپیما مصون بدارید و سفری به صرفه اقتصادی و رویایی را تجربه کنید. همانطور که ذکر شد بهترین زمان خرید بلیط هواپیما  برای هر نقطه ای از جهان با توجه به تعطیلات، عیدها، مناسبت ها و غیره که برای هر نقطه دنیا متفاوت است، فرق می کند و در زمان های متفاوتی از سال قرار دارد. . به عنوان مثال اگر قصد سفر به ترکیه را دارید باید ابتدا هدف خود را از سفر که می تواند تقریحی، تجاری، پزشکی و غیره باشد، تعیین کرده و سپس با توجه به هدفتان زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما بدون اشتباه را در نظر بگیرید. قابل ذکر است که معمولا بهترین زمان از نظر قیمت بلیط هواپیما و تهیه و رزرو بلیط ارزان و اقتصادی مربوط به 2 الی 3 ماه قبل از زمان هایی از سال است که در آن دوره زمانی (ایام نوروز و تعطیلات تابستانی) سفرهای زیادی انجام می گیرد. البته حتی در همین زمان افول قیمت ها نیز باز هم روز سفر شما مهم بوده و با توجه تعطیلات رسمی و آخر هفته می تواند قیمت بلیط هواپیما فرق کرده و نوساناتی داشته باشد. برای تهیه و خرید ارزانترین بلیط هواپیما بهترین روش این است که حدودا 2 تا 3 هفته قبل از زمان سفرتان در سایت آژانس های هوایی و شرکت های مختلف هواپیمایی معتبر مانند علی بابا در اینترنت گشت و گذاری کرده و از روند تغییر این قیمت ها آگاه شوید تا بتوانید ارزانترین و بهترین خرید بلیط هواپیما از علی بابا را داشنه باشید و از انتخاب آگاهانه و درست خود لذت ببرید. علی بابا به 80 درصد تماس ها در کمتر از 20 ثانیه پاسخ می دهد درست است که معمولا خرید بلیط هواپیما برای زمان وسط هفته بهتر و ارزان تر انجام می گیرد ولی این قاعده همیشگی نبوده و در خرید و قیمت بلیط هواپیما دقت کافی را بکنید.

بهترین ساعات پرواز:

بهترین زمان پرواز صبح زود است. دلایل مختلفی دال بر درست بودن این امر وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • معمولا پروازهایی که در صبح زود انجام می شوند کمتر دچار مشکلات و نوسانات آب و هوایی شده و سر زمان در نظر گرفته شده به مقصد می رسند.
  • پروازهای صبح زود با اینکه بهترین زمان برای پریدن و مسافرت هستند اما طرفداران چندانی ندارند و در نتیجه تعداد مسافران کمتر از زمان های دیگر بوده و زمان لازم برای عبور مسافران از گیت های امنیتی فرودگاه و همچنین عبور از صف های طولانیه تحویل بار و چمدان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. در نتیجه، هم مسافران کارهایشان زودتر انجام شده و راحت تر خواهند بود و هم هواپیماها بدون تاخیر و سر وقت پریده و می توانند به موقع به مقصد برسند.
  • با توجه به اینکه پروازهای صبح زود از طرفداران کمتری برخوردارند پس نسبت عرضه به تقاضا حالت تعادلی داشته و می توان بلیط ارزان و اقتصادی تهیه کرد.

پرواز چشم قرمز (red eye flight) :

از آنجا که این پروازهای آخر شبی از غرب به شرق و در جهت گردش خورشید حرکت می کنند پس زمان کمتری را در آسمان ها بوده و زودتر به مقصد می رسند و این قضیه باعث کاهش بهای تمام شده بلیط و سفر می گردد. در این پرواز مسافران شب در آسمان ها و سفر بوده و صبح در مقصد حاضر هستند. البته در این روش از مسافرت، مسافران به علت کوتاهی شبی که در هواپیما داشتند اغلب با کمبود خواب در روزشان مواجه می شوند و از همین رو این قبیل پروازها بیشتر برای سفرهای کاری در نظر گرفته می شوند تا برای سفرهای توریستی و تفریحی. انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان