به گزارش لنگرخبر، سردار محمدعلی حق بین، از یاران و هم رزمان سردار رشید و شهید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت اظهار کرد: امروز ما در غم فرمانده بزرگی که غم او بر ما سنگینی می کند نشسته ایم چراکه او مرد عمل و اخلاق بوده و در همه جبهه ها و همه اتفاقات خارج از مرزها که علیه جمهوری اسلامی می افتاد، قد عمل می کرد.



وی با بیان اینکه سپهبد سلیمانی در عرصه های مختلف در کنار رزمندگان مقاومت، با طراحی زیبا سرنوشت عملیات را به نفع جبهه مقاومت رقم می زد، افزود: او رزمنده میدان بود و در کنار رزمندگان قرار می گرفت، ایشان در سخنرانی مراسم شهید مرتضی قمی در شلمان گیلان، پایان داعش را وعده داده بود و به وعده خود نیز جامعه عمل پوشاند.



مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی با تیزبینی خود نقشه های دشمن را نقش برآب می کرد، بیان کرد: انتخاب مسیرهای سخت و البته مهم و استراتژیک از سوی این سردار بزرگ منجر به موفقیت می شد.



حق بین با بیان اینکه فرزندان این استان، کشور و خارج از کشور عملیاتی در سنگرهای داعش در بوکمال آنان را گیر انداختند، گفت: یک بار ایشان به همراه محافظان قریب ۲۰ کیلومتر رفته و به حزب الله گفتند، بیایید که من اینجا هستم و این نشان از بزرگی شجاعت و بی باکی این سردار محبوب دل ها بوده است.



وی با بیان اینکه درزمانی که ما فکر می کردیم داعش تسلیم شده، ایشان دست دشمن را خواند و نیروها را به سمت فرات وصل کرده و نقشه های آنان را از بین برد، افزود: در ۲۹ آبان ۹۶ وقتی پیروزی را در ساعت ۱۴ اعلام کرد، خیلی خوشحال نبود بلکه گفت ما کارها و اهداف بزرگی داریم که باید به همه اهداف برسیم.



فرمانده گیلانی جبهه مقاومت با بیان اینکه با تدبیر هوشیاری و تیزبینی این سردار بزرگ تلفات جبهه ما را به حداقل می رساند، گفت: ایشان به نیروهای گیلانی بسیار علاقه مند بوده و بعد از عملیات نوبل و الزهرا در بین رزمندگان گیلانی حاضرشده و با آنان سخن گفت.



حق بین با بیان اینکه آزادسازی حلب با همه مشکلات موجبات خرسندی سردار شهید سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: سردار می فرمودند که در آن صحنه مقاومت فقط دو جبهه گیلان و همدان بودند و در مقابل جبهه کفر قرار گرفتن، لذا باوجود همه کمبودهای ادواتی برای آزادسازی حلب، فقط می توان کفت که خدا حلب را آزاد کرد.



وی با بیان اینکه رزمندگان بعد از شنیدن اینکه سردار به دیدارشان می آید گوسفندی برای قربانی جهت سلامتی شان با جیب شخصی شان خریدند، گفت: سردار بعد از فهمیدن این موضوع گفتند اگر این کار را بکنید من به دیدار رزمندگان نمی آیم چون من طاقت دیدن این صحنه را ندارم.



مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی به رزمندگان بسیار علاقه مند بودند، افزود: ایشان می گفتند من خودم را گیلانی می دانم چراکه استان دوم خود را گیلان می دانم لذا با قلبی آکنده از اندوه می گوییم ما او را از دست دادیم و در فراق او به سر می بریم اما امروز سلیمانی های فراوانی داریم که راهش را ادامه می دهیم.



وی با بیان اینکه آن قدر امیدواری در جبهه مقاومت پیداست که راه حتماً ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی های دیگر نظام راه این سردار رشید اسلام را بااقتدار ادامه خواهند داد.



به گزارش فارس، غم فراق این سردار رشید اسلام قلب گیلانیان را همراه همه هم وطنان عزیز ایران اسلامی، جریحه دار کرد، ازاین رو بعد از شنیدن خبر شهادت این سردار رشید اسلام مدافعان حرم و مردم ولایتمدار گیلان در نماز جمعه حاضرشده و با مدیحه سرایی نام و یاد او را گرامی داشتند.



مدافعان حرم در این مراسم که پیش از خطبه نماز جمعه برگزار شد، به اتفاق نوای"منم باید برم، اره برم سرم بره، نزارم یک حرومی به طرف حرم بره" را باحالی مملو از غم و اندوه زمزمه کردند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان