به گزارش لنگرخبر، محمد راستاد در نشست مشترک با ارسلان زارع؛ استاندار گیلان از "طرح مطالعاتی جهت بررسی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی" خبر داد و تصریح کرد: پژوهش مذکور به ریشه یابی علل رسوب گذاری و تشدید آن و همچنین تاثیر ساخت و سازهای زیربنایی حوزه تالابی در میزان رسوب گذاری پرداخته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از بنادر گیلان به این استان رفته است، با بیان اینکه در بحث اتصال راه آهن رشت به انزلی توافق خوبی صورت گرفته که مطالبات و خواسته های سازمان محیط زیست هم تامین شده، گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به پسکرانه در بندر انزلی، این اتصال می تواند به توسعه حمل و نقل بین وجهی و چند وجهی کمک کند.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از برنامه های توسعه ای و ظرفیت افزایی در بندر انزلی را لایروبی و فراهم سازی عمق مناسب در اسکله های این بندر عنوان کرد و از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه خبر داد.


راستاد در ادامه پیشنهاد داد که در مجاورت ایستگاه راه آهن انزلی، فضایی برای دپوی کالا تعبیه شود تا بتوانیم از دو مقصد بندر و ایستگاه ریلی، امکان جابجایی کالاها را به سهولت فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه در موضوع گردشگری همواره گردشگری دریایی مورد تاکید بوده است، یادآور شد: در جهت تحقق روند توسعه این بخش امکانات حمایتی وجود دارد.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی" اقدام فوری در حوزه برقراری خطوط مسافری دریایی در نوار شمالی" را از تأکیدات وزیر راه و شهرسازی برشمرد و گفت: بندر چمخاله ، ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری دارد که نمونه آن در کشور وجود ندارد و می تواند در معرفی ظرفیت های گردشگری دریایی کشور بسیار اثرگذار باشد.


وی با یادآوری جایگاه خوب بندر انزلی در تخلیه و بارگیری کالاها بعد از بنادر امام (ره) و شهید رجایی اظهار داشت: باید با بازاریابی و معرفی ظرفیت های این بندر ، جایگاه و توان گذشته آن را احیا کرد.


به گفته راستاد، الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است.


استاندار گیلان: توسعه بندر گردشگری چمخاله، ارزشمند و کم نظیر است

در این نشست همچنین ارسلان زارع ؛ استاندار گیلان نیز به بازدید خود از پروژه های در دست اجرای بنادر استان از جمله بندر چمخاله لنگرود اشاره و اظهار کرد: این پروژه کم نظیر و ارزشمند اگرچه اجرای آن روند نسبتا مطلوبی دارد اما برای اینکه در موعد مقرر به بهره برداری برسد، باید به اجرای آن سرعت بیشتری داده شود.


وی یکی از ظرفیت های استان گیلان را گردشگری دریایی خواند و خاطرنشان کرد: این بخش از گردشگری، علاقه مندان داخلی و خارجی بسیاری دارد و بستر ساز اشتغال پایدار است .


 زارع به اقدامات انجام شده در بندر آستارا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نیز اشاره و اضافه کرد: آثار و اقداماتی که در بخش بندری این شهرستان انجام شده، مطلوب است و انگیزه خوبی در سرمایه گذاران آن جهت انجام فعالیت های توسعه محور بیشتری وجود دارد.


استاندار گیلان خاطرنشان کرد: یکی از درخواست های سرمایه گذاران بندر آستارا ، لایروبی این پهنه بود تا بتوانند از ظرفیت های آن بیشتر استفاده کنند.


استاندار گیلان گفت: ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان وجود دارد و یکی از موضوعات مستمر مورد نظر ما ، پایش و حفاظت از حریم ۶۰ متر ساحل است.


 زارع با اشاره به لزوم اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) و اهمیت شتاب در تکمیل آن خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این مهم  می توان نقاطی را برای ارائه به سرمایه گذاران به ویژه با هدف توسعه گردشگری دریایی ، که توسعه اشتغال و بهبود معیشت مردم را در پی دارد، مشخص کرد.


استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به رسوبات انباشته شده در تالاب انزلی که باعث شده عمق آب در برخی مناطق حتی به یک متر برسد، اشاره و بر لزوم اجرای پروژه های مربوطه توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.


زارع یکی از ظرفیت های خوب گیلان را استقرار میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان دانست و گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۷۰ درصد صادرات ایران به روسیه، از گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان