به گزارش لنگرخبر، شدت بارش برف در گیلان از یک طرف، سوءمدیریت در بارش ها منجر به بروز مشکلات عدیده ای برای هموطنان گیلانی و مسافران شد.



اوضاع به گونه ای پیش رفت که حتی با گذشت ساعت ها از قطع بارش رحمت الهی، همچنان مردم گیلان بالأخص روستاییان با مشکل انسداد مسیرهای اصلی و فرعی مواجه شدند که همین موضوع باعث ورد نیروهای نظامی و انتظامی برای تسریع در خدمات رسانی به مردم شد.



همیاری جهادگران تیپ میرزاکوچک خان در برف



سردار حسین مصطفی پور در گفت وگو با لنگرخبر با اشاره به بارش برف از دوشنبه در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین شاهد انسداد راه های مواصلاتی اصلی و فرعی بودیم که برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورد.



وی با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به شهروندان از همان ساعات اولیه، نیروهای تیپ وارد عمل شدند، گفت: تلاش شد تا با به کارگیری ادوات و ماشین آلات مهندسی این تیپ، راه ها باز و مردم جامانده درراه های مواصلاتی در شهر و روستاها به مقصد رسانده شوند.



فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک لنگرود با بیان اینکه ۲۲ دستگاه خودروی تویوتا در اختیار اداره توزیع برق استان و شهرستان های شرق گیلان قرار گرفت، تصریحکرد: در راستای خدمت رسانی به مردم، چهار دستگاه مینی بوس جهت جابجایی مسافران در راه مانده مسیرهای لاهیجان تا رودسر و دو دستگاه آمبولانس نیز جهت جابجایی بیماران بخش شهرستان لنگرود به کارگیری شد.



مصطفی پور با بیان اینکه چهار دستگاه کامیون کمک دار آتیکو و یک دستگاه تانکر سوخت نیز پای کار بودند، افزود: چهار دستگاه خودروی مهندسی شامل لودر، گریدر، بولدوزر، بیل باکو جهت بازگشایی به روستاهای حاجی سرا، مریدان، سیامزگوابر، لیسه رود، لشه، لیارجومه به شهرهای کومله، اطاقور و کمربندی لاهیجان به سیاهکل، لنگرود و رشت و سوخت رسانی به شهرهای شرق گیلان استفاده شد.



وی با اشاره به سوخت رسانی به بیمارستان شهید انصاری رودسر توسط تیپ سپاه نیروی مخصوص بیان کرد: جابجایی بیماران بیمارستان های میلاد و پیروز لاهیجان و رساندن پزشکان به بیمارستان های شرق گیلان ازجمله اقداماتی بود که توسط پاسداران تیپ صورت گرفت.



فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک لنگرود با بیان اینکه سپاه همواره در کنار مردم و پا به کار بوده است، افزود: ۴۰ نفر از نیروهای این تیپ از ۲۱ بهمن در مرکز استان و شهرهای شرق استان در حال تلاش هستند و تا رفع کامل مشکلات مردم در کنار آنان حضور دارند.







همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان