سفر به نواحی استوایی تجربه ای بی نظیر برای هر گردشگری است. طبیعتی که هیچ جای دیگر دنیا مشابهش را نمی توان پیدا کرد. جنگل های انبوه، میوه های متنوع و عجیب و غریب، سواحل بکر و هزاران جاذبه دیگر در این مناطق وجود دارد و همین مسئله باعث می شود گردشگران بسیاری از سراسر جهان راهی این مناطق شوند. دو کشور تایلند و مالزی از جمله کشورهای نزدیک به خط استوا هستند که توانسته اند با فراهم کردن امکانات رفاهی لازم، توریست ها به خود علاقه مند کنند. سلام پرواز و دیگر آژانس های مسافرتی تورهای مختلفی برای تایلند و مالزی برگزار می کنند. اما کدام یک از این کشورها برای سفر مناسب ترند و اگر قصد داشته باشید یک سفر برای خود برنامه ریزی کنید، انتخاب کدام مقصد بهتر است؟ در این مقاله به مقایسه این دو مقصد پرطرفدار گردشگری می پردازیم و ویژگی های هر یک را بررسی می کنیم.

مالزی

مالزی یکی از جذاب ترین گزینه هایی است که می توان برای سفر انتخاب کرد. کشوری که دیدنی های بسیاری دارد: جنگل های انبوه استوایی، سواحل بکر و آرام، مزارع سرسبز، باغ های پرشکوفه، معبدهای قدیمی، مسجدهای باشکوه و ... . در این کشور معابد کهن بسیاری وجود دارند. در واقع مجموعه غارهای باتو یکی از کهن ترین معابد هندو را در خود جای داده اند و هر سال، بزرگترین اجتماع انسانی جهان در این ناحیه و توسط پیروان هندو، راهب ها و توریست های تماشاگر تشکیل می شود. البته معبدهای بسیار قدیمی و باشکوه در تایلند هم وجود دارند اما برتری مالزی در تنوع آن است. زیباترین تجلی های اسلام، هندوئیم و بودیسم را در این کشور می توان کنار هم دید و برای کسی که می خواهد جلوه های فرهنگ کهن آسیا را ببیند، مالزی بهترین گزینه خواهد بود. از نظر تفریحات و گردشگری نیز این کشور چیزی کم ندارد. از سواحل بکر و جنگل های انبوهی که بهشت طبیعت دوستان محسوب می شود گرفته تا هتل ها و رستوران های شیک و مجلل. کسی که بخواهد تفریحات مدرن، کلاب های شبانه و پارک های آبی را تجربه کند در مالزی دچار مشکل نخواهد شد. کولالامپور پایتخت این کشور، پر است از مراکز خرید لوکس و کلاب های پرشور و تجلی های بی نظیر معماری مدرن شهری. اگر اهل شکم گردی باشید هم مالزی یک گزینه بی نظیر است! از میوه ها و آبمیوه های استوایی گرفته تا غذاهای خیابانی با دنیایی از عطر و طعم های متنوع. تاثیر فرهنگ آشپزی هندی، چینی و عربی باعث شده است این غذاها هم سالم باشند و هم خوش طعم. این غذاها نسبت به خوراک های تایلند و دیگر کشورهای شرق آسیا به ذائقه ما نزدیک تر هستند. همچنین با توجه به درصد بالای مسلمانان در این کشور، از نظر پیدا کردن غذای حلال دچار مشکل نخواهید بود. اگر قصد سفر به مالزی را دارید، بهتر است با تور سفر کنید. به ویژه اگر اولین سفرتان به این کشور محسوب می شود. خرید تور مالزی با پرواز مستقیم در سایت سلام پرواز امکان پذیر است. پکیج ها را در سایت ببینید و هتل و پرواز مد نظرتان را انتخاب کنید. کارشناسان آژانس امور مربوط به رزرو را انجام می دهند و شما دغدغه ای از بابت هماهنگی ها نخواهید داشت.

تایلند

این کشور جذاب نیازی به معرفی ندارد. بهشت استوایی خوش گذران ها! جایی که طبیعت و دولت، دست به دست هم داده اند تا بهترین امکانات را برای گردشگران پدید آورند. مردم از سراسر جهان برای دیدن شهرهای این کشور راهی می شوند. فقط شهر پاتایا به تنهایی سالانه پذیرای بیش از 5 میلیون گردشگر است. شهری که علاوه بر طبیعت و سواحل زیبا، به داشتن کلاب های سرگرمی، سالن های ماساژ ارزان قیمت و تفریحات مجردی مشهور است. پوکت هم یکی دیگر از شهرهای جذاب تایلند است. شهری که بسیاری از زوج ها و خانواده ها آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند و با گردش در جنگل های زیبا و استراحت در سواحل بکر آن، تعطیلاتی عالی برای خود رقم می زنند. غذاهای خیابانی خوشمزه، ماساژ تایلندی ارزان، صخره ها و غارهای عجیب و غریب اسرار آمیز، معابد باشکوه و ... همه این ها تنها بخشی از جاذبه های پوکت را تشکیل می دهند. سامویی نیز یکی دیگر از مناطق جذاب تایلند است که تمامی ویژگی های زیبای طبیعی را در کنار آرامش و خلوتی بیشتر دارد. قیمت تور تایلند را می توانید در وب سایت مشاهده فرمایید. پکیج ها را بررسی کنید و پس از انتخاب تاریخ سفر، هتل و پرواز مورد نظرتان، هزینه نهایی را به دست خواهید آورد. پس از این مرحله تنها کاری که لازم است بکنید تماس گرفتن با کارشناسان مربوطه است. آن ها تمامی هماهنگی های لازم را انجام می دهند و نیازی نیست از بابت چیزی دغدغه ای داشته باشید. دو مقصد مالزی و تایلند را با هم مقایسه کردیم. هر یک از این دو زیبایی های خاص خود را دارد و برای گروه خاصی از افراد جذاب است. با رتبه های گردشگری این مقاصد در سایت tripadvisor.com می توانید تصویر واضح تری از هر دو به دست آورید و انتخاب بهتری داشته باشید. برگرفته از سایت سلام پرواز https://www.salamparvaz.com  
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان