به گزارش لنگرخبر، ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز مردم استان بحث اپیدمی و گسترش شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند، اظهار کرد:  تمامی آحاد جامعه باید سعی کنند تا با خود مراقبتی و عدم مراجعه غیر ضرور به بیرون از منزل چرخه انتشار این ویروس مرموز را قطع کنند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا در گیلان مردم به دنبال داروی تامی فلو هستند، افزود: از زمان شیوع این بیماری در استان، تعداد زیادی از مردم با دیدن کوچک ترین علائم سرماخوردگی به دنبال دریافت داروی تامی فلو که یک داروی ضدویروس است و درگذشته برای بیماران آنفلوانزای استفاده می شد، هستند؛ که این موضوع باعث کمبود داروی تامی فلو در استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروی موردنیاز بیماران با علائم تنفسی که در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری هستند توسط معاونت بهداشتی دانشگاه تأمین می شود، گفت: بیماران سرپایی نیز داروی موردنیاز خود را از داروخانه هلال احمر دریافت می کردند که در روزهای اخیر مشکلاتی برای شهروندان در پی داشته است.

سالاری با اشاره به توزیع داروی تامی فلو بیان کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از تجمع بیش ازحد مردم در داروخانه هلال احمر، مقرر شد در پنج داروخانه منتخب شهر رشت و یک داروخانه منتخب در شهرستان های استان این دارو توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نظارت دقیق بر توزیع این دارو خبر داد و افزود: با استقرار یک نرم افزار در این داروخانه ها بر نحوه توزیع این داروها نیز نظارت می شود تا دارو به نحو صحیح توزیع شود و در آینده شاهد تجمعات بیش ازحد مردم در داروخانه ها برای دریافت داروی تامی فلو نباشیم.

به گزارش لنگرخبر، این دارو در رشت در سه داروخانه هلال احمر، دکتر قریشی و دکتر عباسپور، در لاهیجان در داروخانه دکتر لطیفی، در تالش در داروخانه دکتر اسماعیلی، در آستارا در داروخانه دکتر حریری و در فومن در داروخانه جابر ابن حیان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان