سال هایی را که در حوزه رسانه و خبر کار می کردم طرح دغدغه های مردم هدف اصلی من بود زیرا هر زمان گره ای از مشکلات گشوده می شد ما نیز طعم آرامش و رفاه را می چشیدیم و در این راستا به یقین وقتی مشکلات مردمی را دریافت می کردیم و می توانستیم قدم های مؤثری برداریم زمینه ای می شد تا بار حجم مراجعات مردمی به ادارات کم تر شود و به واقع این فرآیند را خبرنگاران بر دوش می کشند!

در حوزه رسانه و خبر سعی شد تا نگاه عمومی جایگزین نگاه شخصی شود و به جای سیاه نمایی و بزرگ نمایی کاذب مدیریت، پاسخ درست و منطقی را برای رفع مشکلات مردمی آیینه کنیم و روشن است یکی از وظایف خطیر خبرنگاران همین مسئله مهم است.

شاهد مثال ها، خبرنگاران زیاد، واضح و روشن است همان کارهایی که در حوادث غیرمترقبه از جمله برف و انتخابات انجام دادند و قلم بی تردید در این برهه نویساتر بوده است و امروز نیز "کرونا " و کارهای ارزشمندی که خبرنگاران برای اطلاع رسانی پیش رو گذاشتند تا مردم آگاهی کامل داشته باشند و امنیت سلامت جامعه و مردم به مخاطره قرمز نیفتد و دیگر وظایف خطیر خبرنگاران است که بیشترین سعی و تلاش را پیش رو می گذارند.

و اما داستان این یادداشت:
از ۱۷ اسفند سال گذشته از ورود خبرنگار محلی بنام (ح-غ) خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر با بالغ 15 هزار نفر مشترک و دنبال کننده به فرمانداری شهرستان لنگرود  بنا به دلایل نامعلوم جلوگیری می شود و در پی دلیل این مورد تاکنون کسی پاسخ گو نبوده و هنوز در پرده ابهام قرار دارد.

خبرنگار منع شده، با توجه به اینکه یکی از خبرنگاران فعال و مردمی است و اهداف آمده در آغاز این یادداشت را سرلوحه کار خود دارد با مراجعه به صورت شفاهی و تلفنی طبق ادعای وی از شخص استاندار گرفته تا روابط عمومی استانداری، ارشاد اسلامی استان و شهرستان و نماینده شهرستان و تا به رئیس دادگستری لنگرود و دادستان متأسفانه تاکنون جز وعده، فرآیند دیگری رخ نداد و خبری نشد، سکوت و سکوت و این سریال ادامه دار توهین به جامعه نگاران را فرماندار لنگرود بر دوش می کشد.

زهی تأسف که خود "جامعه  خبری " بر این موضوع انگشت نگذاشتند و انگارنه انگار اتفاقی افتاده است و خبرنگار ذینفع بیشتر پیگیری شخصی و بدون حمایت انجام داده است و نیک می دانیم همین خبرنگاران ضعف روابط عمومی ادارات را بر دوش می کشند تا بتوانند در انعکاس اخبار بیشترین تلاش را به خرج دهند.

شایان ذکر است با توجه به اینکه با فرماندار لنگرود تماس هایی گرفته می شود تا در سایه شکیبایی و بهتر شدن فضای کاری شایسته جهت فعالیت رسانه ای آیینه شود نه تنها روی خوش نشان ندادند بلکه زمینه برای ادامه سریال توهین به خبرنگاران را خوش تر می دارند و حال می ماند این همه مشکلات مردمی در روزگار کرونایی و خبرنگاران فعال و مردمی که اجازه انعکاس اخبار را ندارند.

کاش در این فصل همدلی، بیشتر اندیشه می شد تا این پایگاه مهم خبری (لنگرخبر) دوشادوش مدیران شهرستان کماکان برای رفع مشکلات مردم گام بردارد.

به امید مدیرانی نیک در روزگاری نیک تر!

اسماعیل یکتایی
عضو خانه مطبوعات استان گیلان
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان