عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چگونگی و نحوه سیاست دولت در خصوص تصمیم گیری برای یارانه ها به دولت واگذار شده است اما توصیه ما به دولت، تغییرات پلکانی قیمت هاست.

به گزارش لنگرنیوز ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چگونگی و نحوه سیاست دولت در خصوص تصمیم گیری برای یارانه ها به دولت واگذار شده است اما توصیه ما به دولت، تغییرات پلکانی قیمت هاست.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی گفت: یکی از تکالیف مصوب در برنامه پنجم توسعه، آزادسازی یارانه ها است که تفویض اختیار آن به دولت واگذار شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس از برنامه های دولت بی خبر است و اخیرأ متوجه شده ایم دولت قصد افزایش قیمت نان را دارد و هیچگونه دخالتی در این باب نمی کنیم.

وی افزود: دولت در حال حاضر برای نان یارانه پرداخت می کند به این شکل که گندم را در سال جاری به قیمت کیلویی۱۴۵۰ تومان خریداری کرده و با قیمت کیلویی ۴۵۰ تومان به فروشندگان نان می فروشد و در این بین کیلویی ۱۰۰۰ تومان سوبسید گندم را پرداخت می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: این میزان سوبسید بر اساس برنامه باید به صفر می رسید و دولت باید بداند در صورتی که به یکباره صفرشود، بار سنگینی به فروشندگان نان و به تبع مردم، تحمیل می شد اقدام به کاهش پلکانی این سوبسید نماید.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی بیان کرد: رقم متعلق به سوبسید نانوایان، رقم بالا و قابل توجهی است و مکانی برای تأمین آن وجود ندارد و چنانچه دولت این کار را به یکباره انجام دهد به صلاح و نفع جامعه نیست و اگر آهسته آهسته و طبق برنامه ریزی آگاهانه این قیمت تغییر کند، روال عادی خود را در پی خواهد گرفت و فشار کمتری به مردم وارد می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت رکود و تورم در جامعه، با افزایش ناگهانی قیمت نان، مردم تحت فشار قرار خواهند گرفت و این اوضاع جامعه را در شرایط خوبی قرار نمی دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان