به گزارش لنگرخبر، بیش از دو ماه است که جهان درگیر ویروس کرونا است و شاید این ویروس باعث شد تا فاصله دل هایی که از هم بسیار زیاد شده بود کم شود و بیشتر قدر یکدیگر را بدانیم.



در این مدت مشاغل زیادی به خاطر پیشگیری از شیوع این ویروس تعطیل شد و طبیعتاً افرادی که نیازمند بودند نیازمندتر از گذشته شدند و حتی صاحبان مشاغل نیز خود در دسته نیازمندان قرار گرفتند ولی همه این ها باعث نشد تا یکدیگر را در جنگ نابرابر با کرونا که به کودک و جوان و پیر و زن و مرد رحم نمی کند تنها بگذارند و همه مردم سعی کردند بیشتر از گذشته قدر یکدیگر را دانسته و قدردان هم باشند.





در این مدت گروه های مختلف جهادی و مؤسسه های زیادی در شهرستان لنگرود به جمع آوری و توزیع بسته های غذایی برای نیازمندان مشغول شدند تا بتوانند اقدامی در راستای برطرف کردن نیاز همنوع خود بردارند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای مواسات همدلی و کمک مؤمنانه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان موجب شد تا فاصله همین گروه های خیریه بین یکدیگر نیز کمتر شده و همه گروه های خیریه و موسسه های خیریه در کنار هم برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی با محوریت امام جمعه شهرستان اقدام کنند.



گام نخست رزمایش مواسات در سالن طالقانی لنگرود آغاز شد که جوشش جوانان برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی چشم گیر بود که در کنار نسل های بزرگ تر از خود رزمایش همدلی را اجرا می کنند.





به گفته امام جمعه لنگرود، این رزمایش به پیشنهاد مقام معظم رهبری برای کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا و با نیت تقرب به خدا است و این ماه، فرصت مناسبی برای انفاق، کمک مؤمنانه و همدلانه از همنوعان نیازمند جامعه است.



وی می گوید در این رزمایش همه مردم تلاش کردند تا سهمی در این همدلی داشته باشند و مسؤولان نیز وظیفه دارند تا مانند مردم خود نیز در این کار خیر سهیم باشند و صرفاً نظاره گر نباشند.



در نخستین مرحله این رزمایش در شهرستان لنگرود، یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که به گفت حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی ارزش هر بسته معیشتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و شامل  ١٠کیلو برنج، چهار کیلو مرغ، ٢/۵ کیلو گوشت، دو عدد روغن، دو عدد رب، دو عدد ماکارونی و یک بسته خرما است.



قرار است دو مرحله دیگر از رزمایش مواسات در نیمه و اواخر ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار شود و امام جمعه لنگرود از همه مردم دعوت کرده تا در این رزمایش شرکت کرده تا بار کوچکی از دوش پدرانی که در این مدت شرمنده خانواده و فرزندان خود شده اند برداشته شود.



نقوی گفته بسته های غذایی بین خانواده هایی توزیع می شود که از قبل توسط خیرین و موسسه ها شناسایی شده اند و با توجه به همراهی و مشارکت مؤسسه های خیریه و گروه های مختلف از موازی کاری نیز جلوگیری می شود.





لنگرود از شهرستان های پیشتاز استان گیلان در عرصه خدمت به همنوع به خصوص در دوران کرونا بود که مردم این شهرستان خودجوش و بدون فراخوان ها برای کمک به تأمین لوازم بهداشتی بیمارستان امینی و مردم شهر پرداختند و از همان روزهای نخست به فکر نیازمندان و کسانی که از شر ویروس کرونا آسیب اقتصادی دیدند بودند که خوشبختانه جوانان این شهرستان توانستند با یاری یکدیگر باری از دوش همنوع خود بردارند.



کرونا تهدیدی بود که جوانان آتش به اختیار، آن را به فرصتی برای همدلی و نزدیک تر شدن به یکدیگر تبدیل کردند و همگان مشاهده کردیم که حضور جوانان در تمام عرصه ها مانند گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع بسته های غذایی، آموزش مجازی و حضوری توسط دانشجویان نخبه به دانش آموزان، کمک به سلامت و بهداشت مردم و دیگر زمینه ها بیشتر از گذشته بود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان