به گزارش لنگرخبر و به نقل از موازین نیوز، منطقه کردستان عراق در اولین واکنش خود به حملات اخیر ترکیه به مناطق مرزی این منطقه، از ترکیه خواست به حاکمیت اربیل احترام بگذارد.

«جوتیار عادل» سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق گفت که اربیل حملات ترکیه به داخل اراضی منطقه کردستان را که به کشته و زخمی تعدادی از شهروندان منجر شده است، محکوم می کند.

وی افزود: ما با نگرانی رویدادهای مناطق مرزی خود در روز جمعه و روزهای قبل از آن را که خسارت مادی و جانی در منطقه کردستان عراق به همراه داشته است، دنبال کرده ایم.

سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق تاکید کرد که ترکیه باید به حاکمیت اراضی این منطقه احترام بگذارد و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) نیز برای اینکه عاملی برای ایجاد تنش و درگیری در مناطق مرزی باشد، باید منطقه کردستان عراق را ترک کند.

عادل گفت که دولت منطقه کردستان خواستار داشتن روابط دوستانه با کشورهای همسایه است و اجازه نخواهد داد به مکانی برای حمله به دیگر کشور تبدیل شود.

ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا گروه پ.ک.ک را یک گروه تروریستی قلمداد می کنند و در مدت بیش از 30 سال که از حملات این گروه علیه ترکیه می گذرد، ده ها هزار تن جان خود را از دست داده اند.

طی روزهای اخیر، در شمال عراق و همچنین در داخل مرزهای ترکیه٬ حملات گسترده هوایی و زمینی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور علیه پ.ک.ک شدت گرفته است.

ده ها عملیات هواپیماهای جنگنده و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه٬ موجب آن شده که پ.ک.ک در داخل مرزهای ترکیه و همچنین در خاک منطقه کردستان٬ توان مانور و فعالیت خود را از دست دهد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان