ابوالقاسم حسن دوست امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به رهاسازی بچه ماهی سفید بهاره در رودخانه های لنگرود اظهار کرد: بر اساس تصمیمات و مصوبات کمیته برنامه ریزی و بازسازی ذخایر شیلات استان، ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی (ماهی سفید) در ۱۰ روز کاری در رودخانه های لنگرود رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی از تاریخ ۱۵ تیر تا ۲۵ تیرماه انجام می شود، گفت: عملیات اجرایی رهاسازی بچه ماهی توسط دو دستگاه کامیون ویژه حمل بچه ماهی روزانه در محل تلاقی دو رودخانه (لنگرود رودخان و شلمانرود) در فاصله ۸۰۰ متری از مصب رودخانه رهاسازی می گردد.

رئیس اداره شیلات لنگرود با بیان اینکه در این مکان طی سال های گذشته نیز عملیات رهاسازی صورت گرفت، تصریح کرد: با در نظر گرفتن ضریب بازگشت شیلاتی که بین ۸ الی ۱۰ درصد تخمین زده می شود امیدواریم با این حجم از رها کردن تأثیرات چشمگیری را در حفظ و بازسازی ذخایر و جبران صید از دریا را برای شرکت های تعاونی صیادی به همراه داشته باشیم.

حسن دوست با اشاره به تعداد پره های صیادی در شهرستان لنگرود افزود: در حال حاضر شهرستان لنگرود دارای سه پره صیادی فعال در قالب شرکت های تعاونی صیادی که به تعداد بیش از ۱۱۸ نفر عضو می باشند که در مناطق چاف و چمخاله به فعالیت صیادی می پردازند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان