به گزارش لنگرخبر، اعضای تحریریه لنگرخبر با حضور در دفتر امام جمعه لنگرود با حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی دیدار و گفت وگو کردند.

امام جمعه لنگرود در این دیدار با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: وجه مشترک نماز جمعه و مجموعه لنگرخبر این است که هر دو رسانه هستند و نماز جمعه صرفاً یک عبادت نیست و درواقع رسانه حاکمیت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی با بیان اینکه نماز جمعه فرصتی در اختیار حکومت و حاکمیت اسلامی بوده و رسانه حکومت و حاکمیت اسلامی هستیم، افزود: همه انبیا به نوعی به دنبال تشکیل حاکمیت اسلامی بودند و افتخار می کنیم که رسانه حکومتی هستیم.

وی یکی از وظایف رسانه را روشنگری دانست و گفت: حقایق در جامعه باید توسط رسانه ها گفته شود ولی این حقایق باید به شکل هنرمندانه ای صورت گیرد که هم حق گفته شود و هم جلوی آثار سوء آن گرفته شود.

امام جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه رسانه ها و نماز جمعه باید به دنبال اصلاح ساختارها باشند، بیان کرد: شاید نتوان همه کارها را انجام داد ولی باید کارها را برنامه ریزی و با اولویت بندی، کارها را اهم و مهم کرد.

نقوی با بیان اینکه در شهرستان لنگرود کارهای انباشته شده زیادی وجود دارد، تصریح کرد: اعتقادداریم که امام جمعه باید از همه ظرفیت ها استفاده کند تا کارها و اقدامات در همه زمینه ها به خوبی و به نفع مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه به دنبال مچ گیری از مسوولین نیستیم، گفت: مسؤولین نباید انتظار داشته باشند که رسانه و نماز جمعه در برابر کم کاری ها بی تفاوت باشند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه یکی از اولویت های رسانه و نماز جمعه باید این باشد که با انتشار و بیان مطالب، مسوولین به وظایف خود بهتر عمل کنند، تصریح کرد: رسانه و نماز جمعه تلاش می کند تا نگاه مردم به مسوولین عوض شده و اعتماد کنند و در بین مسوولین این گونه نباید تلقی شود که رسانه یا نماز جمعه به دنبال تخریب است بلکه نماز جمعه فرصتی در اختیار مسؤولین است تا خدمات خود را اطلاع رسانی کنند.

نقوی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی و جلوگیری از ناهنجاری ها می توانند ایفا کنند، افزود: لنگرخبر همیشه خاستگاه صدای محرومان بوده و همواره با رویکردی انقلابی و جهادی در مسیر نقد منصفانه و مطالبه گری از مسؤولین در چهارچوب اخلاق و قانون گام برداشته است.

وی با بیان اینکه لنگرخبر باید در چارچوب قانون به مسیر خود ادامه دهد، تصریح کرد: انتظار ما از این مجموعه پویا و معقول این است که با تداوم مسیر فعلی و سرلوحه قرار دادن هرچه بیشتر منویات رهبری معظم انقلاب، همچنان به مسیر پرافتخار و بعضاً پرهزینه ادامه داده و نا ملایمتی ها، آن ها را از دستیابی به هدف والا بازندارد.

مدیر مسوول لنگرخبر نیز با بیان اینکه این رسانه فعالیت رسمی خود را از سال 1391 آغاز کرده است، اظهار کرد: اصلی ترین هدف این رسانه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات شهروندان بوده که آن ها را از مسوولین مطالبه می کند.

حسن غلامپور با بیان اینکه لنگرخبر صرفاً یک رسانه خبری نیست، گفت: در مجموعه لنگرخبر تلاش شده تا با ایجاد خلاقیت های رسانه، شهروندان نیز بتوانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند که در این زمینه #صدای_شهروند و مصاحبه میدانی با مردم را ایجاد کردیم که بعد از دریافت مسائل و مشکلات مردمی آن ها را از مسوولین مربوطه مطالبه می کنیم.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان