بر اساس تازه ترین گزارش  مسکن ملک هفت از مرکز آمار ایران که تیرماه 1399 منتشر شده است، مقایسه ی قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در کشور نشان می دهد که بیش ترین قیمت مربوط به استان تهران و کم ترین قیمت مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد.

مقایسه قیمت مسکن در شهرهای مختلف ایران

با نگاهی به قیمت آپارتمان و مسکن در پایگاه خبری ملک هفت می توان گران ترین و ارزان ترین شهر های ایران را شناسایی نمود. همچنین می توان قیمت مسکن در مناطق مختلف شهرهای ایران را با یکدیگر مقایسه نمود. در ادامه مقایسه قیمت مسکن در برخی شهرهای ایران ارائه شده است.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان نوساز

نیاوران در تهران گران قیمت ترین محله برای خرید آپارتمان نوساز می باشد؛ به طوری که قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در این محله 48 میلیون تومان می باشد. محله شهرآرا نیز با قیمت 23 میلیون تومان به ازای هر متر مربع کم ترین قیمت در مناطق 22 گانه ی تهران را به خود اختصاص داده است.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق کرج و استان البرز

گران ترین منطقه در کرج و استان البرز مشکین دشت می باشد که قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی 8 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین ارزان ترین منطقه کرج، مارلیک با 2 میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق رشت

مناطق شمسی پور و بلوار شهید بهشتی در به ترتیب گران ترین و ارزان ترین قیمت مسکن در رشت را به خود اختصاص داده اند، به طوری که قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه شمسی پور 10 میلیون تومان و در منطقه بلوار شهید بهشتی 3 میلیون و 700 هزار تومان می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق اصفهان

منطقه سه راه سیمین اصفهان با قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی 17 میلیون تومان گران ترین قیمت مسکن و منطقه شریف شرقی با 6 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیر بنای مسکونی ارزان ترین قیمت مسکن در اصفهان را به خود اختصاص داده اند.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق تویسرکان

در شهرستان تویسرکان استان همدان منطقه دارستان بیش ترین قیمت مسکن و شهرک نیروی انتظامی کم ترین قیمت مسکن را داشته اند. به طوری که قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه دارستان 6 میلیون و 800 هزار تومان و در شهرک نیروی انتظامی 4 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق شیراز

منطقه بعثت با 15 میلیون تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی و منطقه مرودشت با 4 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی به ترتیب گران ترین و ارزان ترین قیمت مسکن در شیراز را به خود اختصاص داده اند.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق کیش

در جزیره کیش منطقه مجتمع آریان 3 گران ترین قیمت مسکن را دارا می باشد به طوری که قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در این ناحیه به 21 میلیون تومان می رسد. از سوی دیگر مناطق نوبنیاد، کوی مهندسان و دهکده ساحلی با قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی 14 میلیون تومان دارای ارزان ترین قیمت مسکن در کیش می باشند.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق مشهد

منطقه گاز شرقی در شهر مشهد با قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی 13 میلیون و 300 هزار تومان جزء گران قیمت ترین مناطق مسکونی این شهر می باشد. از طرفی منطقه بلوار الهیه با قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی 3 میلیون تومان ارزان قیمت ترین منطقه مسکونی این شهر می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق یزد

قیمت ملک در شهر یزد بین 4 تا 8 میلیون تومان متغیر می باشد. در این میان، منطقه بلوار جمهوری با قیمت 7 میلیون و 800 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی گران قیمت ترین منطقه این شهر می باشد. همچنین خیابان وکیل با قیمت 4 میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی ارزان قیمت ترین منطقه این شهر می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق گرگان

در شهر گرگان مناطق بروجردی و دخانیات بالاترین قیمت مسکن در شهر را به خود اختصاص داده اند. به طوری که قیمت مسکن در این مناطق حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی می باشد. منطقه مطهری جنوبی نیز با قیمت 4 میلیون و 600 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی دارای ارزان ترین قیمت مسکن در این شهر می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین مناطق بندر ماهشهر

قیمت مسکن در بندر ماهشهر با توجه به وضعیت آب و هوایی نامناسب نسبت به سایر شهرها پایین تر بوده و بین 3 تا 6 میلیون تومان متغیر می باشد. منطقه امیدیه با قیمت 5 میلیون و 400 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی گران ترین قیمت مسکن در شهر را دارا می باشد. کوی سعدی نیز با قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی ارزان ترین قیمت مسکن در شهر را دارا می باشد.  

گران ترین و ارزان ترین شهرهای ایران

بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران که زمستان سال 1398 منتشر شده است، مقایسه ی قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در کشور نشان می دهد که بیش ترین قیمت مربوط به استان تهران و کم ترین قیمت مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد. به طوری که قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در استان تهران 11 میلیون و 934 هزار تومان و قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در استان کهگیلویه و بویر احمد 404 هزار تومان بوده است. محتوای کامل این گزارش در سایت آمار ایران قابل دسترسی می باشد. همسو با این گزارش، مطالعه لیست قیمت آپارتمان و مسکن در پایگاه خبری ملک هفت نیز نشان می دهد که تهران گران ترین شهر ایران در زمینه خرید مسکن می باشد. همچنین منطقه نیاوران بالاترین قیمت آپارتمان در میان مناطق 22 گانه شهر تهران را به خود اختصاص داده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان