به گزارش لنگرخبر، آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: در کنار صیانت از فکر، حفظ جان دانش آموزان هم اهمیت دارد. صیانت از فکر دانش آموزان در گرو اجرای منویات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان آموزش و پرورش است و حفظ جان و سلامت دانش آموزان نیز منوط به اجرای پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: یکی از راه های مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی و وقوع جرم، آموزش و پرورش به هنگام و ساختن نیرو های فرهیخته است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: از رهبر انقلاب که با پیشنهاد قوه قضاییه در مورد دادگاه های ویژه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی موافقت کردند تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات صورت گرفته در پیشنهاد جدید شامل تأکید بر ادامه کار دادگاه ها با قاطعیت و رعایت عدالت است؛ به نحوی که هم با مفسدان برخورد شود، هم این برخورد قانونمند باشد.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: گام بعدی ما آن است که موضوع این دادگاه ها از امر اضطراری و استثنائی به امری نهادینه شده مبدل شود. از مجلس خواهیم خواست این فرآیند را که در آن هم قاطعیت و هم سرعت دیده شده و هم دقت و عدالت، در قالب طرحی جامع به قانون تبدیل کند تا مفسدان مجال پیدا نکنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد، آنچه مجال را از مفسدان خواهد گرفت، اصلاح ساختار های فسادزا توسط دولت و مجلس است. اصلاح ساختار های فسادزا در نظامات بانکی و پولی و صادرات و واردات موجب کاهش جرایم ارجاع شده در این دادگاه ها خواهد شد.

رییس قوه قضاییه گفت: ایجاد امید با حرف و سخن نمی شود و نیازمند انجام وظیفه هر شخص مسئولی است. چشم دوختن به دیگران و نتایج انتخابات فلان کشور خطایی راهبردی است. ما صاحبخانه ایم و قابل قبول نیست با مشکلات دستگاه قضا مانند مهمان برخورد کنیم. مثل برخی نباشیم که سال ها در نظام مسئولیت داشتند و بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان