به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شکسته دل امشب در مراسم سالگرد آیت الله رحیم عباسی در مسجد گلشن حوزه علمیه لنگرود با بیان اینکه اطاعت از خدا و پیغمبر از دستورات خدا و قران است، اظهار کرد: انسان کمال طلب بوده و این چیزی فطری است و اگر انسان جایگاه امام و فرستادگان خدا را بداند و به درستی درک کند بی شک به آنان اقتدا و از پلیدی ها دور می شود.



وی با بیان اینکه امام مجرای فیض خدا است و انسان برای شناخت خدا باید امام را بشناسد، گفت: با اهل بیت، کتاب خدا معنا پیدا می کند و این دو از یکدیگر جداشدنی نیستند و کسانی که به اهل بیت و قران پایبند بودند جزو رستگارانند و عبادت بدون امام میسور نیست.



استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه ای که دارای گناهان فردی، اجتماعی و سیاسی باشد شرک به ولایت دارد، افزود: اگر کسی توحید همراه با ولایت نداشته باشد و واجبات را رعایت کند هیچ فایده ای حتی برای خودش نیز ندارد.



شکسته دل با بیان اینکه پیروی از امام یعنی ذوب شدن در ولایت فقیه بیان کرد: آیت الله عباسی مطیع کامل ولی فقیه بود که در منطقه زبانزد است و غیرت ولایی داشت و ولایت پذیر بود.



وی با بیان اینکه رسیدن به حیات طیبه از راه امام زمان است، گفت: امام راه رسیدن انسان به خدا است و هر مسیر دیگر جز امام غلط و مسیرش باطل است که به هیچ عنوان به خدا ختم نمی شود.







به گزارش لنگرخبر، آیت الله عباسی عصر روز دوشنبه، ۱۱ آذر 1392 به دلیل ایست قلبی در بیمارستان امینی لنگرود درگذشت؛ وی متولد ۱۳۴۴ روستای بازارده شهرستان لنگرود بود؛ این روحانی فقید از یادگاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و برادر یک شهید است.



گفتنی است، آیت الله عباسی، از شاگردان آیت الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله اراکی و آیت الله احمدی فقیه یزدی بود.



 



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان