به گزارش لنگرخبر، مراسم شمیم حسینی امروز با حضور مسؤولین استانی و شهرستانی با اجرای نیت وقف پیرملا با نیت تعزیه داری و مراسم عزاداری و اطعام عزاداران در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه بین انقلاب حسین و انقلاب اسلامی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، اظهار کرد: همه انقلاب ها تلاش های زیادی دارد و مشقت های زیادی را در بردارد و مردم ایران در انقلاب اسلامی به انقلاب حسینی اقتدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه در همه انقلاب ها ریزش ها و رویش هایی وجود دارد، گفت: در انقلاب حسینی در واقعه کربلا رویش و ریزش های فراوانی وجود داشت و همین در انقلاب اسلامی نیز رخ داد ولی هیچ کدام از انقلاب ها تضعیف نشدند.

وی با بیان اینکه باوجود گذشت چهل سال از عمر انقلاب شاهد رویش های انقلاب هستیم، افزود: در عرصه حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد حضور رویش های انقلاب بودیم ک در عرصه پیکار با کرونا پای کار بودند و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کردند.

علیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی، عاشورای ثانی محسوب می شود، تصریح کرد: در طول انقلاب دشمن با هجمه های خود قصد براندازی انقلاب را داشتند ولی مردم همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشتند و اجازه تجاوز دشمن را ندادند.

توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در لنگرود به نیت ظهور امام عصر (عج) 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه یکی از وظایف اوقاف نظارت بر اجرای دقیق نیات واقف است، اظهار کرد: شهرستان لنگرود دارای موقوفات زیادی است که اکثر نیت آن ها در راستای برگزاری مراسم های عزاداری و اجرای تعزیه است.

سید مرتضی فخرموسوی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات مراسم های بزرگ عزاداری با محدودیت خاصی برگزار می شود، گفت: در این مدت نیز اداره اوقاف با گروه های جهادی و هیئت های مذهبی ارتباط مستقیم داشت و حتی برای ضدعفونی کردن معابر شهری و برگزاری مراسم های ماه محرم نیز مشارکتی مستقیم داشت.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای نیت واقف و هماهنگی های صورت گرفته، ۳۱۳ بسته معیشتی به نیت ظهور امام زمان (عج) تهیه شد، افزود: ارزش ریالی این بسته های معیشتی ۶۰ میلیون تومان است که با همکاری گروه های جهادی لنگرود در بین نیازمندان این شهرستان توزیع می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود با اشاره به تولید ماسک توسط این اداره بیان کرد: کارگاه موقت تولید ماسک در راستای اجرای طرح امینانه نیات واقف نیز با همکاری گروه های جهادی در بقعه بی بی زینب لنگرود ایجادشده که ۲۵۰۰ ماسک را تولید و بین مردم توزیع می کنند.

فخرموسوی با بیان اینکه در صورت نیاز جامعه، تولید ماسک در پایان ماه صفر نیز در راستای اجرای نیات واقف نیز انجام می شود، گفت: امروز و در مرحله نخست توزیع بسته های معیشتی ۳۱۳ بسته تهیه و توزیع می شود و این کار در پایان ماه صفر نیز با همکاری گروه های جهادی صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان