به گزارش لنگرخبر، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با اشاره به اینکه امروز با تحریم و جنگ اقتصادی مواجه هستیم، اظهار کرد: آمریکا علی رغم تحریم های شدید علیه ایران نتوانستند ملت بزرگ ایران را به زانو درآوردند و ملت ایران در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از آرمان ها و ارزش های خود عقب نمی کشد، گفت: امروز مقاومت به معنای صبوری و ایستادگی در جبهه اقتصادی و جهش تولید است و در ابتدای سال نیز رهبر معظم انقلاب راهبردی را در راستای شعار سال اعلام کردند که دولت نیز برای تحقق آن برنامه هایی را مدون کرد است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه با وحدت و ایستادگی می توانیم فرصت هایی را در سختی ها به دست آوریم که باعث توسعه و اشتغال باشد، تصریح کرد: سرمایه گذاری آینده کشور را تضمین می کند و باید بسترهای لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا با راه اندازی کسب وکارها زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه لنگرود دارای ریشه قدیمی است، افزود: در شهرستان لنگرود شاخصه های زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به خوبی و در جای خود استفاده شود.

زارع با اذعان به اینکه بیش از هفت ماه کل کشور و گیلان درگیر بیماری کرونا است، گفت: آسیب این بیماری بیشتر به شهرستان هایی رسید که دارای جاذبه های گردشگری و توسعه ای و زمینه ایجاد اشتغال بوده و امیدواریم با رعایت بیشتر توسط همه آحاد مردم این بیماری نیز از بین برود.

وی با بیان اینکه با لنگرود دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و این ظرفیت می توان موجب رونق لنگرود و استان شود، افزود: با استفاده از این ظرفیت ها می توان شاهد رشد شاخص های توسعه و از بین رفتن بزه کاری ها بود.

استاندار گیلان با اشاره به  برنج و چای و نوغان  به عنوان سه محصول استراتژیک در شهرستان لنگرود بیان کرد: دولت نیز از این محصولات و رونق مجدد نوغان و پرورش کرم ابریشم عزم جدی دارد تا با احیای این محصولات زمینه فعالیت بیشتر کشاورزان در این زمینه فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ضرورت توجه به ساماندهی رودخانه ها گفت: هر بار که شاهد بارش باران هستیم مشکلاتی نیز به وجود می آید و از برخی از بستر رودخانه ها بیش ازاندازه برداشت شده و در این راستا اقدامات پیگیرانه ای انجام شده و این باید ادامه یابد.

زارع توجه، نظارت و برخورد بدون اغماض برای پروانه های ساختمانی را مورد تأکید کرد: باید برای پیشگیری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری زمین ها توجه و استمرار بیشتری شود تا شاهد تخریب محیط زیست یا زمین های کشاورزی نشویم.

استاندار گیلان ازجمله مهم ترین وظایف یک فرماندار را تأمین آرامش و امنیت جامعه دانست و افزود: تلاش ها باید در راستای انسجام بخشی همه مدیران و مردم باشد و اگر تعامل نباشد کارها نیز به خوبی شکل می گیرد.

به گزارش لنگرخبر، در پایان این مراسم سیروس شفقی تودیع و رحیم حیدری گلرودباری به عنوان فرماندار شهرستان لنگرود معارفه شد.

همچین با حکم دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، سیروس شفقی به عنوان مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل ونقل و ترافیک استانداری گیلان منصوب شد.

 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان