به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه بار مسؤولیتی در نظام اسلامی با دیگر نظام ها متفاوت است، اظهار کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی درواقع امامت جامعه است و مدیر موفق در هر رده ای، مدیری است که بر دل های مردم حکومت می کند و او را می توان مدیر موفقی دانست.

وی با اشاره به ویژگی های یک مسوول ازنظر پیامبر اکرم گفت: باید ملکه در وجود آن فرد باشد که آن را از معصیت دور کند و در کل ورع داشته باشد، مسوول باید فرد با لهمی باشد و حب و بغض نباید آن را از مسیر خدمت خارج کند و سومین ویژگی که یکی مسوول باید داشته باشد این است که زیرمجموعه خود را مانند پدر و فرزند مدیریت کند.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه فرد برای حضور خود در جایگاه های مدیریتی باید پاسخگو باشد، افزود: مسوول دارای دغدغه در جامعه اسلامی نباید خواب راحتی داشته باشد و در زمان سختی اولین گروهی که باید مردم احساس کنند در کنار آن هستند مسؤولین هستند و در این زمینه کار بسیار داریم.



نقوی با بیان اینکه پیامبر در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی همه افراد نقش دارد و باید به آن بخصوص توسط مسؤولین موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیر در نظام اسلامی نباید درگیر تشریفات باشد و مردم باید با مدیران جامعه خود به راحتی دسترسی داشته و ارتباط برقرار کنند و این اولین وظایف یک مسوول است.



وی مدیر و مسوول باید به استقبال انتقاد و نقدکنندگان برود، گفت: ما با تعریف ها به رشد نمی رسیم و فکر می کنیم هر کس تعریف کرد خیرخواه ما و هر نقد کرد علیه ما است درواقع این دقیقاً برعکس است.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه باید با همه مردم در ارتباط باشیم، افزود: مدیری نمی تواند ادعا کند با مردم در ارتباط است ولی در نماز جمعه که اقشار مختلف مردم شرکت می کنند حضور و شرکت نکند.



نقوی با اشاره به کار سخت فرماندار و پیگیری کارهای بر زمین مانده در شهرستان بیان کرد: فرماندار باید با مردم ارتباط بیشتر داشته باشد و به گروه های مطالبه گر و رسانه ها اجازه دهند تا مطالب و مشکلات را جهت حل آن ها اطلاع رسانی کنند.



حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محیطی امام جمعه کومله نیز با بیان اینکه هر چه بار مسؤولیت سنگین تر باشد تشکر از خدمات سخت تر است، اظهار کرد: استانداری و فرمانداری مسؤولیت بسیار بزرگی است که باید نیازهای مختلف هر استان و شهرستان نظیر امنیت، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را برنامه ریزی کنند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان