سید مرتضی فخرموسوی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اقدامات اوقاف در ایام ماه صفر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی و اجرای طرح امینانه نیات واقف، ۳۱۳ بسته معیشتی به نیت ظهور امام عصر (عج) تهیه و با همکاری گروه های جهادی بین نیازمندان شهرستان لنگرود توزیع شد.



وی با بیان اینکه ارزش ریالی این بسته های معیشتی ۶۰ میلیون تومان بود، گفت: کارگاه موقت تولید ماسک در راستای اجرای طرح امینانه نیات واقف نیز با همکاری گروه های جهادی در بقعه بی بی زینب لنگرود ایجادشده که ۲۵۰۰ ماسک را تولید و بین مردم توزیع می کنند.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود با اشاره به دیگر برنامه های این اداره در ایام پیش رو تصریح کرد: یکی از وقف های موجود و بزرگ شهرستان، موقوفه ملاشفیع لنگرودی است که در برگزاری مراسم های عزاداری و تعزیه و غیره ازجمله نیات آن است که طبق نظر واقف، باید در مسجد جامع لنگرود برگزار شود.



فخرموسوی با بیان اینکه در این راستا نخستین سوگواره شعر شفیع با حضور شاعران آئینی استان و شهرستان 17 مهرماه در سالن اداره ارشاد این شهر برگزار می شود، افزود: در برگزاری این مراسم فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اوقاف همکاری دارند.



وی با بیان اینکه وظیفه اوقاف نظارت بر حسن اجرای نیات واقف است، گفت: نیاز جامعه امروز متناسب با گذشته فرق کرده و از خیرین درخواست می شود وقف های جدید خود را در راستای نیازهای بروز جامعه وقف و ثبت کنند تا قشر بیشتری از جامعه بتوانند از خدمات وقف استفاده کنند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان