مشاوره آنلاین روانشناسی

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۰:۵۶ چاپ کد خبر: 113427
مشاوره آنلاین روانشناسی، به افرادی که در یک خانواده یا جامعه و در کنار یکدیگر زندگی می کنند؛ کمک شایانی می کند. مشاوره آنلاین روانشناسی به والدین و فرزندان در موارد زیر کمک می کند:
  • ابراز احساسات و افکار دشوار در محیطی امن
  • درک تفاوت دیدگاه و تجربیات یکدیگر
  • کشف و فهم نیاز های دیگر اعضای خانواده
  • شناخت و تحسین نقاط قوت اعضای دیگر خانواده
  • ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و روابط خانوادگی
  • درمان اعتیاد یک یا همه اعضا خانواده
  • فرزند پروری مشترک بعد از طلاق والدین
  • مرگ یکی از اعضا خانواده
  • پذیرش تغییرات بعد از طلاق توسط فرزندان
  • درمان آسیب های شدید پس از حوادث ناگوار
بر اساس تحقیقات، مشاوره آنلاین روانشناسی در رشد سالم کودکان و نوجوانان، بسیار تاثیرگذار است. در مشاوره آنلاین، تک تک اعضای خانواده به صورت جدا و سپس کل اعضا به عنوان یک واحد، تحت درمان قرار می گیرند.

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی

برای رفع مشکلات بین اعضای خانواده، مشاوره آنلاین روانشناسی روشی قابل اعتماد است.
مشاوره آنلاین روانشناسی در هر زمان و مکانی امکان پذیر است
امکان مراجعه حضوری همه افراد خانواده به مراکز مشاوره تقریبا غیر ممکن است. والدین از صبح تا عصر مشغول به کار هستند و فرزندان آنها نیز زمان زیادی را در مدرسه سپری می کنند. مشاوره آنلاین روانشناسی امکان حضور همه اعضای خانواده را در جلسات مشاوره، فراهم می کند. هنگامی که والدین و فرزندان در خانه حضور دارند؛ زمان مناسبی برای کمک گرفتن از مشاوره آنلاین است.
دریافت نوبت در مشاوره آنلاین آسان است
معمولا برای دریافت نوبت از مشاوران روانشناسی، باید یک ماه قبل از برگزاری جلسه اقدام کرد. این در حالی است که مشاوره آنلاین روانشناسی، نوبت سریع و آسانی دارد. بنابراین در شرایط اضطراری، مشاوره آنلاین روانشناسی گزینه ای مناسب برای اعضای خانواده است.
محرمانه بودن
یکی از نگرانی های والدین، دیده شدن در مراکز روان درمانی توسط دوستان و آشنایان است. مشاوره آنلاین روانشناسی، امکان درمان را به صورت محرمانه و دور از دید آشنایان فراهم کرده است.

مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج

مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج، شیوه ای موفق از مشاوره است. در مشاوره آنلاین روانشناسی به زوجین کمک می شود تا مشکلات موجود در روابط خود را شناسایی کنند. علاوه بر این، مشاوره آنلاین باعث حل تعارضات و بهبود روابط زناشویی می شود. در برخی از مواقع، به دلیل تنش زیاد بین زوجین، امکان مشاوره آنلاین روانشناسی برای زن و شوهر به صورت همزمان وجود ندارد. در این حالت، مشاوره آنلاین روانشناسی به راحتی امکان گفت و گو با زوجین را به صورت تک به تک فراهم می کند. مراجعه به مشاوره آنلاین روانشناسی، باعث اتخاذ تصمیمات صحیح در مورد قطع یا اصلاح و ادامه روابط بین زوجین می شود. در مشاوره آنلاین از متد های گوناگون روانشناسی استفاده می شود. در اغلب این متد ها، مشکلات زوجین طی چند جلسه کوتاه حل می شوند. مشکلات رایجی که مشاوره آنلاین روانشناسی، در حل آن ها به زوجین کمک می کند؛ عبارتند از:
  • خیانت
  • طلاق
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • شرایط ناخوشایند جسمی و روحی
  • گرایشات یکی از زوجین به همجنسگرایی
  • تفاوت های فرهنگی
  • امور مالی
  • بیکاری
  • مشکل در برقراری ارتباط
  • مشکلات جنسی
  • خشم زیاد یکی از زوجین
  • ناباروری
  • بازنشستگی یکی از زوجین
علاوه بر مشکلات ذکر شده، مشاوره آنلاین روانشناسی برای زوجینی که قصد تقویت و محکم کردن رابطه خود را دارند نیز موثر است.

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج

مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج نبست به زوج درمانی حضوری، از مزایای بیشتری برخوردار است.
در مشاوره آنلاین برنامه ریزی آسان است
برای زوج هایی که دارای فرزند هستند؛ مشاور آنلاین روانشناسی گزینه راحت و مناسبی است. با استفاده از این روش، زوجین نیازی به استخدام پرستار برای فرزندان خردسال خود ندارند. بسیاری از زوجین برای تامین مخارج زندگی، به صورت تمام وقت کار می کنند. در این شرایط، تنظیم وقت برای مشاوره آنلاین روانشناسی بسیار آسان است.
یادگیری سریع مهارت های ارتباطی
در طی جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج، زوج درمانگر تمرینات متعددی به زوجین می دهد. این تمرین ها، روشی موثر در جهت بهبود روابط آن ها است. جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی، معمولا در خانه برگزار می شود. زمانی که زوجین مهارت های ارتباطی را در محیط خانه یاد می گیرند؛ استفاده از آن ها نیز در محیط خانه بسیار راحت می شود.
مشاوره آنلاین مناسب برای روابط از راه دور
برای زوجینی که رابطه از راه دور دارند؛ مشاوره آنلاین روانشناسی برای ازدواج روشی بسیار مناسب است. معمولا در این روابط، امکان شرکت در جلسه های حضوری مشاوره به صورت منظم وجود ندارد.

نتیجه گیری

در انتخاب مشاوره آنلاین روانشناسی به جای مشاوره حضوری، باید به طور کامل با نقاط قوت و ضعف آن آشنا بود. این روش معمولا نیاز مراجعینی که دچار مشکلات خفیف روانی هستند را به خوبی برطرف می کند. برای مشکلاتی که بین زوجین به وجود می آید؛ مشاوره آنلاین روانشناسی مزایایی زیر را دارد:
  • برنامه ریزی راحت و سریع
  • یادگیری آسان مهارت های ارتباطی
  • کارآمد برای روابط از راه دور
مشاور آنلاین همچنین در حل و فصل مشکلات بین اعضای خانواده مفید است. زمان برگزاری جلسات مشاوره آنلاین، برای والدین شاغل با فرزندان محصل، بسیار انعطاف پذیر است. امکان لو رفتن اطلاعات محرمانه مراجعین به دلیل حملات سایبری و عدم توانایی مشاور برای کنترل شرایط سخت مراجعین، از جمله محدودیت های مشاوره آنلاین روانشناسی هست. در ادامه به ضرورت و اهمیت دکتر روانشناس در تهران پرداخته می شود. چراکه مشاوره آنلاین نیز باید توسط متخصصین روانشناسی انجام شود. در ادامه شما را با مشاوره و درمان مفید با دکتر روانشناس در تهران آشنا خواهیم کرد. تا نیاز شما برای یک مشاوره سودمند را رفع نماید. دکتر روانشناس در تهران دکتر روانشناس در تهران در صورتی برای شما مناسب است که احساس کنید کنترل زندگی خود را از دست داده اید. یا علی رغم اینکه همه چیز را برای شاد بودن دارید اما باز ناراحت هستید. در واقع ممکن است لازم باشد با یک روانشناس تماس بگیرید. اما چگونه یک دکتر روانشناس خوب را انتخاب کنید؟ دکتر روانشناس در تهران کیست؟ روانشناس متخصص رفتار، احساسات و سلامت روان است. او با افرادی کار می کند که پریشانی یا مشکلات روانشناختی را تجربه می کنند. آموزشی که یک روانشناس در طول دوره تحصیل خود بدست می آورد موجب می شود که رفتار انسان را درک کند. درنتیجه بهترین راهکار را برای کمک به او در حل مشکلات روانشناختی اش ارائه دهد. به طور کل، روانشناس یک متخصص بهداشت روان است. نقش او این است که به فرد در یک فضای درمانی، گوش دادن خنثی و محرمانه را ارائه دهد. و به او اجازه دهد نه تنها مشکلات خود را شناسایی کند (رنج، تجربه دردناک، ابهام در مورد خود، استرس، اضطراب، مشکلات شخصی و خانوادگی)، بلکه همچنین راه حل های سازگار را برای او به ارمغان بیاورد. درنتیجه او را به سمت یک تعادل روانشناختی، عاطفی و اجتماعی سوق دهد. روانشناس با تکیه بر سه هدف، بهبودی که فرد را به سمت توانمندسازی روانی سوق می دهد، دنبال می کند: مرحله 1: برآورد خود مرحله 2: اعتماد به نفس مرحله 3: خودآزمایی علاوه بر این، سه نوع مداخلات روانشناختی را به مردم  نیز ارائه می دهد:
  • ارزیابی روانشناختی
  • حمایت روانشناسی
  • روان درمانی فردی یا خانوادگی
هدف از حمایت روانشناسی این است که به شما اجازه دهد از رنج خود صحبت کنید. مشکلات خود را با کلمات بیان کنید. همچنین مشخص شود رنج یا مشکلات روزمره شما چیست. بطور کل جلسات روانشناسی شامل موارد زیر است:
  • ارزیابی عملکرد روانشناختی و سلامت روان
  • مداخلات یا درمانهایی را که ممکن است کمک کنند شناسایی می کند.
  • مداخلات یا معالجاتی را که مجاز به انجام آن است انجام می دهد، به عنوان مثال روان درمانی.
  • اگر فکر کند فرد به دارو نیاز دارد، توصیه می کند که در این مورد به پزشک مراجعه کند.
هدف دکتر روانشناس در تهران چیست؟ دلایل مراجعه به  دکتر روانشناس در تهران می تواند نا محدود باشد. اما هدف از درمان، صرف نظر از دلیل آن، کمک به شما در یادگیری مدیریت رنج خود به تنهایی است. به ویژه، ممکن است به این دلیل که دیگر نمی توانید با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید، بخواهید تحت درمان قرار بگیرید. دامنه عملکرد روانشناسان طبق قانون: عمل روانشناسی شامل ارزیابی عملکرد روانشناختی و ذهنی و همچنین تعیین، توصیه و انجام مداخلات و درمانها با هدف ارتقا سلامت روانشناختی و بازیابی سلامت روان انسانها در تعامل آنها با محیط است. اطلاع رسانی، ارتقا سلامت، پیشگیری از خودکشی، بیماری، حوادث و مشکلات اجتماعی نیز بخشی از تمرین این حرفه با افراد، خانواده ها و جوامع است. شغل دکتر روانشناسی در تهران از چه مواردی تشکیل شده است؟ دکتر روانشناس در تهران می داند چگونه افراد را به تنهایی یا در یک گروه ارزیابی و مشاهده کند. روانشناس مشکلات رفتاری و مشکلات سازگاری را تشخیص داده و به دنبال حل آنها است. روانشناس از استخدام کارمند در یک شرکت گرفته تا درمان بیماران در بیمارستان، جایگاه خود را در بسیاری از بخشهای فعالیت پیدا می کند. در یک بیمارستان یا یک مرکز تخصصی، دکتر روانشناس در تهران با جوانان و بزرگسالان ملاقات می کند. به لطف گوش دادن با توجه و تکنیک های مختلف، روانشناس به افراد کمک می کند تا رفاه و کیفیت خاص زندگی خود را حفظ یا دوباره بدست آورند. اگر تصمیم به مشاوره گرفتید، یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. هیچ روانشناسی نمی تواند نتیجه یا مدت زمان درمان شما را تضمین کند. این دو مورد تا حد زیادی به تعهد، انگیزه و ماهیت اختلال شما مربوط می شود.

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان