به گزارش لنگرخبر، سردار محمدعلی حق بین عصر امروز در آئین رونمایی از کتاب از کوه ها بپرسید در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود با بیان اینکه گیلان و لنگرود دارای بزرگان زیادی است، اظهار کرد: باید از سرمایه های شهرستان به خوبی استفاده کنیم و خود را برتر از دیگران و نماینده خدا در زمین ندانیم.

وی با بیان اینکه آنچه امروز مهم است وحدت است و باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم، گفت: دشمن برای مقابله با انقلاب و ایران، فقط یک قشر خاص را در هدف قرار نمی دهد بلکه همه افراد از هر قشر و تفکری که در ایران زندگی می کنند را هدف خود قرار می دهد.

مسئول آموزش نیروى زمینى سپاه کشور با بیان اینکه اگر همه در کنار یکدیگر بمانیم همه نقشه های دشمن نقش بر آب خواهد شد، تصریح کرد: وظیفه همه رزمندگان است که اقدامات دوران دفاع مقدس را به نگارش درآورند تا در اختیار نسل جدید قرار گیرد و این کار موجب تحریف دوران دفاع مقدس می شود.

حق بین با تأکید بر اینکه همه افتخارات امروز متعلق به شهدا و امام شهدا است، افزود: پشتیبانی از ولی فقیه و نهی از تک روی از خصوصیات رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که این اصل لازمه امروز جامعه نیز است.

عدم اقدام مناسب برای ثبت خاطرات دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور نیز با بیان اینکه دفاع مقدس امروز به عنوان یک جریان در جهان شناخته می شود، اظهار کرد: رهبری از دفاع مقدس به عنوان گنج نام برده است ولی متأسفانه کارهای خوبی را نتوانستیم برای آن دوران انجام دهیم.

عباس بایرامی با بیان اینکه در حوزه کتاب و خاطرات و غیره از دفاع مقدس اقدامات مناسبی انجام نشد، گفت: طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه ثبت آثار رزمندگان دفاع مقدس انجام شده ولی این فعالیت ها باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند ادبیات چشمه جوشنده است، افزود: دفاع مقدس دارای همه مفاهیم در همه ابعاد است و نباید از آن ها غفلت کنیم و طبق فرموده رهبری دست های تحریف در کمین هستند و باید تلاش شود تا دفاع مقدس با ثبت آثار آن طور که باید به آیندگان منتقل شود.

دفاع مقدس متعلق به هیچ حزب و جریانی نیست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز با بیان اینکه ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل همه قدرت ها ایستادگی کرد، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای است که باید آن ها بهره برد و مفاهیم دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال داد.

حسین مصطفی پور با بیان اینکه هر جا که شاهد موفقیت بودیم به دلیل بهره گیری از ظرفیت های انقلاب و رزمندگان بود، گفت: اگر فرهنگ و روحیه ای که در دوران دفاع مقدس حاکم بود را امروز هم به کار بگیریم قطعاً می توانیم در جنگ اقتصادی امروز نیز پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به هیچ حزب و جریانی نیست، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه آحاد ملت با پیروی از فرهنگ انقلاب و اطاعت از ولی فقیه در کنار یکدیگر قرار داشتند که باعث پیروزی رزمندگان شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلان جزو درخشان ترین استان ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس است، افزود: مردم گیلان بافاصله هزار کیلومتری از خط مقدم ۹۷ هزار رزمنده را راهی جبهه ها کرده بود که هشت هزار شهید نیز تقدیم انقلاب کرد.

مصطفی پور با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان ها در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل بود، گفت: گیلان در عصر حاضر نیز برای دفاع از حرمین در خط مقدم بودند و شهدای بزرگی را تقدیم جبهه مقاومت کردند.

به گزارش لنگرخبر، در پایان این مراسم کتاب از کوه ها بپرسید برگرفته از خاطرات فرهاد آذرارجمند یکی از رزمندگان لنگرودی دوران دفاع مقدس است که آن زمان فعالیت های چریکی را کردستان انجام می داد و این کتاب توسط اسماعیل محمدپور به قلم تحریر درآمده است.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان