به گزارش لنگرخبر، مسعود الماسی با بیان اینکه مرکبات تولیدشده در استان گیلان یکی از مرغوب ترین مرکبات در کشور است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاکی بسیار حاصلخیز و آب و هوایی مناسب دارای ظرفیت خوبی در حوزه کاشت و تولید انواع مرکبات بوده هرساله بخش قابل توجهی از مرکبات کشور در گیلان برداشت می شود.

وی از افزایش مرکبات تولیدشده در استان گیلان خبر داد و افزود: در استان گیلان ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار باغ مرکبات وجود داشته و پیش بینی می شود امسال ۱۹۵ هزار تن مرکبات در استان برداشت شده و نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ هزار تنی مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه ۹۰ درصد مرکبات تولیدشده در استان از خانواده پرتقال هستند، بیان کرد: بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد مرکبات تولیدشده در استان گیلان از خانواده پرتقال محلی و خونی، تامسون، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ هستند.

الماسی با اشاره به جایگاه پنجمی استان گیلان در تولید مرکبات کشور گفت: شهرستان های رودسر، املش و لنگرود بیشترین باغات مرکبات در استان را داشته و بخش قابل توجهی از مرکبات برداشت شده در استان در این سه شهرستان تولید می شود.

وی نقش فرآوری مرکبات در رشد اقتصادی استان را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: از مرکبات می توان انواع مرباها، کمپوت کنسروی و آب میوه ها را تولید و حتی به دیگر نقاط استان صادر کرد زیرا انجام این کار علاوه بر ایجاد اشتغال منجر به توسعه اقتصاد پایدار در استان می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان