به گزارش لنگرخبر، جلال الدین محمدشکریه در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ظرفیت های بزرگی در کشور برای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموعه بزرگ اصناف استان گیلان از ظرفیت محصولات دانش بنیان برای گذر از این شرایط سخت کرونایی بهره خواهد گرفت تا بخشی از مشکلات کاسته شود.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاشیم طی توافق نامه ای با اعطای تسهیلات توسط یکی از بانک های عامل، اصناف را به تجهیزات مقابله با کروناویروس تجهیز کنیم، گفت: تمام تلاش خود را در حمایت از اصناف که در جریان کرونا آسیب جدی دیده اند متمرکز کرده ایم تا بیش از این اصناف دچار رکود و تعطیلی نشوند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه کرونا باعث شد تا بسیاری از مشاغل آسیب جدی ببینند، افزود: پارسی گیل یکی از شرکت های دانش بنیان استان گیلان است که توانسته با خلاقیت جوانان این استان، دستگاهی را برای از بین بردن ویروس کرونا تولید کنند که نمونه دیگری در کشور ندارد و باید از این ظرفیت برای مشاغل استفاده کرد.

محمدشکریه با اشاره به اعمال محدودیت های جدید توسط ستاد ملی کرونا بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیمات استانی و شهرستانی، طرح محدودسازی زمان فعالیت مشاغل در راستای جلوگیری از ایجاد تجمعات، بر سه گروه از چهار گروه  اصناف شهرستان اعمال شده و فعالیت مشاغل به ساعت ۶ عصر محدود می شود.

به گفته وی، اصناف و مشاغلی که تأمین کننده سبد غذایی مردم هستند مانند نانوایی ها، سوپرمارکت ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها و همچنین مراکز ارائه خدمات درمانی از این طرح مستثنا هستند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان