به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لنگرخبر، رئیس شورای شهر لنگرود امروز در جلسه ماهیانه شورای شهر لنگرود در ساختمان جلسات شورا با اشاره به اینکه جلسات شورا اول و نیمه هرماه برگزار می شود، اظهار کرد: کمتر از یک سال از عمر شورای شهر دور پنجم باقی مانده و در این مدت کارها و پروژه های خوبی با توجه به وضعیت اقتصادی در سطح شهر صورت گرفته است.



غلامرضا منصفی با بیان اینکه در ورودی شهر شاهد ضایعات فروشی های زیادی هستیم، گفت: این ضایعات فروشی خارج از محدوده شهری است ولی مسافران و گردشگران آن را در محدوده شهری قلمداد می کنند که چهره شهری را نیز زشت می کند و از شهردار درخواست می شود در جلسات فرمانداری این موضوع را پیگیری کند.



شهردار لنگرود نیز با بیان اینکه تلاش شد در طول سه و نیم گذشته از مدیریت شهرداری و شورای شهر کارهای زیرساختی مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: در چند سال گذشته اکثر محلات و خیابان های سطح شهر آسفالت و پیاده روها نیز برای زیبایی بصری پالت کاری شده است.



سید مهدی رجایی با بیان اینکه کارخانه کمپوست یکی از بزرگ ترین پروژه های شهرستان است، گفت: برای دیگر شهرستان ها در گیلان نیز اعتبار برای کارخانه کمپوست در نظر گرفته شده بود ولی تنها شهرستانی که توانست پروژه را به پیش ببرد شهرستان لنگرود بود تا با احداث آن در سال های با مشکل زباله مواجه نباشیم.



وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فعلی کارخانه کمپوست پنجاه درصد است، افزود: امیدواریم تا اوایل تابستان سال آینده شاهد بهره برداری از این کارخانه باشیم و تاکنون نیز تمام اعتبارات برای کارخانه دریافت و هزینه شده و منتظر دریافت اعتبارات مجدد هستیم.



شهردار لنگرود با بیان اینکه امحا زباله لنگرود در سالیان گذشته در پارک فجر دپو و بعضاً دفن می شد، تصریح کرد: در دوره اخیر مدیریت شهرداری، یکی از اقداماتی که صورت گرفت جمع آوری زباله های دپو شده در پارک فجر به مرکز دفن زباله است و زباله های شهری جمع آوری و به صورت مرتب به سایت رسمی زباله منتقل می شود.



رجایی با اشاره به لایروبی رودخانه لنگرود بیان کرد: در سال گذشته و امسال رودخانه لنگرود لایروبی شد و با مکاتباتی که با محیط زیست انجام شد لایروبی که مدتی متوقف شده بود مجدد از سر گرفته می شود.



وی با بیان اینکه یکی از دلایل رانش در خیابان چمران طبق گفته مشاوران نهرهای قدیمی است، گفت: برای ترمیم خیابان رانش کرده چمران با یک پیمانکار قرارداد بسته شده و طرح نیز توسط مشاور تهیه شده و این پروژه توسط پیمانکار در حال انجام است.



شهردار لنگرود با اشاره به پارک حاشیه ای جاده چمخاله افزود: یک فاز این پارک در سال اول فعالیت شورا انجام و بهره برداری شده بود و طرح فاز دوم نیز طراحی و آماده انجام کار اجرایی است.



رجایی با اشاره به ایجاد پارک محله در سبزه میدان بیان کرد: اگر زمین مناسبی در محلات وجود دارد شهرداری آماده است تا آن فضا را برای ایجاد فضای سبز و تفریحی به پارک محله تبدیل کند تا مردم آن محل از آن فضا استفاده کنند.



وی با بیان اینکه المان میدان نورانی تا پایان آذرماه تکمیل می شود، تصریح کرد: نام میدان مرکز شهر انقلاب اسلامی است ولی المان آن درگذشته نماز بود که اکثر مردم این میدان را به نماز می شناسند و به دنبال طرحی هستیم که مناسب این میدان باشد و بعد از تکمیل طرح ها، بهترین طرح نصب خواهد شد.



شهردار لنگرود با بیان اینکه برای اجرای پروژه خیابان آزموده مشاور در حال طراحی دقیق و اصولی است، افزود: کانال آب که در این خیابان وجود دارد مربوط به آب منطقه ای است و مذاکراتی نیز با آب منطقه ای انجام شده تا شهرداری بتواند طرح خود را در این خیابان اجرایی کند.



لیلا آبچیان نیز با تقدیر از شهردار و مدیریت شهری اظهار کرد: متأسفانه نظافت پس از بازسازی و عملیات ها ضعیف است و باید به این امر توجه ویژه شود.



عضو شورای شهر لنگرود با تأکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: مردم امروزه با مشکلات زیادی روبرو هستند و لازم است کارکنان شهرداری نسبت به تکریم ارباب رجوع توجه ویژه داشته باشند تا همه مراجعه کنندگان راضی از شهرداری خارج شوند که البته کارها در چارچوب قانون است.



مهرداد زحمتکش عضو دیگر شورای شهر لنگرود نیز با تأکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جامعه اظهار کرد: آموزش جامعه یکی از دغدغه های همه دنیا است و باید با آموزش های لازم در مسائل مختلف سطح آگاهی مردم را بالا برد.



اعظم سیگارودی عضو دیگر شورای شهر لنگرود با بیان اینکه نبود چراغ راهنمایی و رانندگی به عنوان یک معضل تبدیل شده، اظهار کرد: آب گرفتگی خیابان آزموده یکی دیگر از دغدغه ها است که در این خصوص اقداماتی توسط شهرداری انجام گرفته و لازم است.



بهمن کامکار عضو دیگر شورای شهر لنگرود نیز با بیان اینکه در نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوایی شرایط لازم برای کارهای عمرانی وجود ندارد، اظهار کرد: لازم است شهردار برای نیمه اول سال آینده برای کارهای عمرانی برنامه ریزی های لازم را از هم اکنون انجام دهند تا در اول سال کارها آغاز شود.



نائب رئیس شورای شهر لنگرود نیز با اشاره به بهره برداری از طرح میدان انقلاب مرکز شهر اظهار کرد: قرار بود که برای میدان مرکز شهر المانی طراح و نصب شود که با توجه به اهمیت آن، این موضوع لازم است در اولویت قرار گیرد.



فرامرز حسن دوست با تقدیر از شهردار به جهت قرارداد برای زمین والیبال در پارک فجر گفت: ایجاد فضای شادی و تفریحی یکی از برنامه این دوره شهرداری و شورای شهر بود که شهردار و که اعضای شورای نیز برای گسترش فضای ورزشی تلاش کردند.



 







انتهای پیام/

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان