احداث گلخانه هیدروپونیک در لنگرود

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۸:۲۵ چاپ کد خبر: 114449
سیدمهدی رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری ها درآمد پایداری ندارند و بیشتر درآمد آن ها از بخش دریافت عوارض است، تصمیم گرفتیم برای ایجاد منبع درآمد پایدار و تأمین نیاز فضای سبز شهری و اشتغال زایی شهروندان، گلخانه صنعتی هیدروپونیک را در شهر لنگرود احداث کنیم.



وی افزود: هیدروپونیک یا آب کشت، یکی از روش های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است، در ایران، ده ها گلخانه به این روش راه اندازی شده و هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار هستند، با این روش در هر نقطه ای از ایران می توان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک، برداشت کرد و اشتغال زایی خوبی داشت.



شهردار لنگرود عنوان کرد: شهرداری لنگرود سال ها پیش زمینی در جاده لوکلایه به مساحت هشت هزار مترمربع خریداری کرد که بدون استفاده مانده بود، در حال حاضر مدیریت شهری مجوز ساخت گلخانه در سه هزار متر مربع از این زمین را اخذ کرده است.



رجایی ادامه داد: هزینه ساخت گلخانه هیدروپونیک دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که با احداث آن علاوه بر تأمین گل ها و نهال های مورد نیاز شهرداری لنگرود و شهرهای همجوار، زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و اشتغالزایی شهروندان نیز فراهم می شود.



وی خاطرنشان کرد: در هفته جاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار ملاقاتی داریم تا اعتبار مورد نیاز گلخانه را اخذ کنیم و در صورت تأمین اعتبار احداث گلخانه در سال جاری آغاز خواهد شد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان