به گزارش لنگرخبر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، 9 دی ماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، مرد میدان، قهرمان جبهه های نبرد و فاتح قلوب مستضعفین جهان حاج قاسم سلیمانی به همه عدالت خواهان جهان و همه کسانی که به راه آزادگی و عدالت گستری باور دارند، گفت: در خصوص ویژگی های آن شهید عزیز باید گفت که حاج قاسم مثل آینه شفاف بود و کاملا خود را وقف خدا کرده بود؛ یک کلام بدون آنکه بدان باور داشته باشد نمی گفت. حاج قاسم خودش بود و سراپا در خدمت خداوند متعال بود.

زندگی شهید سلیمانی بارز ترین نماد فداکاری در راه آرمان های انسانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زندگی این شهید بزرگوار، بارز ترین نماد فداکاری در راه آرمان های انسانی است. ایشان، عنصر فداکاری انسان ها را درکنار رهبری هوشمندانه یکی از دو عامل اصلی پیروزی در میدان های مختلف می دانستند و زندگی ایشان سراسر وقف همین عنصر و تقویت همه جانبه آن در انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی نه تنها شخصا بزرگترین نماد فداکاری و ترک تعلقات دنیوی بود، که مغناطیس جذب و تربیت جوانانی قهرمان و فداکار بود، عنوان کرد: فرهنگ فداکاری و مقاومت با حضور سردارانی چون سلیمانی امتداد پیدا می کند و پیروزی های تصورناپذیر محور مقاومت در سراسر جغرافیای منطقه وابسته به همین روحیه و فرهنگ است.

حاج قاسم، رهبری هوشمندانه را یکی از دو علت اصلی پیروزی ملت ها می داند

قالیباف همچنین ادامه داد: حاج قاسم را اگر هزار تکه می کردند، هر هزار بند وجود او شهادت می داد که من مطیع رهبری هستم؛ حاج قاسم رهبری هوشمندانه را یکی از دو علت اصلی پیروزی ملت ها می داند و در همین راستا اعتقاد او به پیروی محض از رهبر انقلاب یکی از استراتژی های اصلی پیروزی او بوده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: شهید سلیمانی شخصیت جامعی بود با ویژگی های متفاوت ولی اگر بخواهیم برای حاج قاسم فقط یک ویژگی عنوان کنیم که تمامی ویژگی های بارز او در آن گنجانده شود، باور اعتقادی و عملی محض او به رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ایشان بود.

ترس و ضعف نفس مانع اطاعت برخی افراد از رهبری می شود

وی در ادامه با بیان این مطلب که شاید بتوان گفت این حجم بی نظیر از اطاعت از رهبر معظم انقلاب، نتیجه برخی از ویژگی های شخصیتی برجسته حاج قاسم بود، اظهار داشت: بسیاری از افراد به اطاعت از رهبری باور دارند ولی ترس و ضعف نفس و شجاع نبودن آنها، باعث می شود که نتوانند در عمل مطیع ایشان بمانند.

قالیباف همچنین با تأکید بر اینکه حاج قاسم شجاع بود و می توانست تا آخرین قطره خون خود و در هر لحظه مطیع ایشان باشد، بیان کرد: امثال ما و همه جوانان عزیزمان از شخصیت حاج قاسم درمی یابند که اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست؛ شخصیت ساخته شده می خواهد، بلندنظر بودن می خواهد؛ حاج قاسم سال ها روی شخصیت خود کار کرد، سال ها پرهیز کرد، سال ها عبادت کرد، سال ها بر ترس خود غلبه کرد تا توانست علمدار خامنه ای عزیز باشد و در میدان پیروز شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه وظیفه همه ماست که از مسیر و سیره این مرد بزرگ، مرد میدان های مجاهدت، سردار شجاع و مهربان اسلام را ادامه دهیم، اظهار کرد: از این تریبون استفاده می کنم و از مردم عزیز در سراسر ایران و در سراسر منطقه میخواهم تا در پویش مردمی بین المللی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند و هر تصویر، دست نوشته، ویدیو، اسناد و خاطراتی که از آن شهید بزرگ در اختیار دارند را برای تکمیل محتوای بایگانی مربوط به ایشان را بارگذاری کنند تا همه دوستداران ایشان از دریای معرفت آن شهید و محتواهایی که تا کنون منتشر نشده است بهره مند شوند.

جوانان در گام دوم انقلاب از سد بزرگ دو جریان تحریم و تحریف عبور خواهند کرد

وی افزود: در آستانه شهادت حاج قاسم عزیز که الگوی ولایتمداری بود، اتفاق مهم دیگری نیز در تاریخ معاصر ایران رخ داده است که نشانگر اوج ولایتمداری مردم مومن و نجیب ایران اسلامی است. سالروز حماسۀ نهم دی ماه را گرامی می داریم و قدردان حضور همیشگی و سرنوشت ساز مردم برای دفاع از آرمان های انقلاب هستیم.

نهم دی ماه نشانگر اوج ولایت مداری مردم مومن و نجیب ایران اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه روز نهم دی ماه حقیقتا از ایام الله بود که مردم انقلابی و ولایتمدار ایران بار دیگر در آزمونی تاریخ ساز خوش درخشیدند و با قیام سراسری خود، امید نااهلان و دشمنان انقلاب را نا امید کردند، خاطرنشان ساخت: ملت ما همیشه برای دفاع از آرمان های انقلاب پیشگام بوده است و مطمئن هستیم در گام دوم انقلاب نیز جوانان مومن و انقلابی پیشگام خواهند بود و آرمان های اصلی انقلاب را به خصوص در بعد محرومیت زدایی، رفع فقر و تبعیض و گسترش عدالت محقق خواهند کرد و از سد بزرگ دو جریان تحریم و تحریف عبور خواهند کرد. ان شاء الله./

پایان پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان