شهر استانبول  در امتداد آبهای دریای اژه قرار گرفته است و در زمره دیدنی ترین شهر های کشور ترکیه قرار دارد . این شهر در مرکز منطقه ای ساحلی به همین نام در استان آیدین قرار دارد . و از امتیازات منحصر بفردی برخوردار است که نمونه آن وجود هتل ها و اقامتگاههای لوکس ، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع ، طبیعت شگفت انگیز و آبهای زلال و فیروزه ای رنگ است . در نهایت آرامش و امنیت حاکم بر این شهر همه آنچه را از تعطیلاتی بی نظیر انتظار دارید ، در اختیارتان قرار می دهد . استانبول  یکی از قطب های برتر گردشگری در دنیاست و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است که درصد بالایی از گردشگران این شهر از قاره اروپا به این سمت آمده اند . استانبول  در فاصله نود و پنج کیلومتری از شهر ازمیر و همچنین در فاصله هفتاد کیلومتری از آیدین قرار گرفته است و برای سفر هوایی به این شهر ابتدا پرواز شما در شهر ازمیر به زمین می نشیند و سپس با تاکسی و یا اتوبوس به سمت استانبول  رهسپار خواهید شد . اقتصاد اصلی این شهر بر پایه صنعت توریسم و گردشگری است که در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری نموده است .

سواحل زیبای این شهر در قیمت تور استانبول مناسب از اصی ترین جاذبه های آن است که هر روز صبح گردشگرانی فراوانی را برای شنا در آبهای زلال و لذت از آفتاب گرم تابستانی به سمت خود می کشانند . در امتداد سواحل امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و متعددی فراهم شده و گردشگران میتوانند قایق سواری ، جت اسکی ، پدالز و غواصی را در آبهای اژه تجربه کنند .

در ادامه این مطلب سفر باتو  بر آنیم تا برخی از بهترین سواحل شهر استانبول  را به شما عزیزان معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید :

ساحل مرکز شهر  Downtown Beach

این منطقه یکی از بهترین سواحل شهر استانبول  است که مابین بندر و منطقه مارینا واقع شده است . و همانطور که از نامش پیداست در شهر قرار دارد و از این رو دسترسی به آن آسان است . این ساحل در نزدیکی هتل های بسیاری قرار دارد و از این همواره مملو از جمعیت است .

 همچنین این خط ساحلی به جزیره کبوتر نیز نزدیک است و میتوانید رفت و آمد کشتی های زیبا را نیز تماشا کنید . در ادامه باید افزود این ساحل دارای امکاناتی نظیر تخت و چتر برای آفتاب گرفتن است و کافه و رستوران های متنوعی در اطراف آن دیده می شود .

ساحل لیدیز بیچ  Ladies Beach

لیدیز بیچ یا ساحل بانوان از گذشته تا به امروز یکی از بهترین سواحل شهر استانبول  بوده و هست و نام آن از گذشته بر روی آن مانده است . یعنی زمانی که این مکان مختص استفاده خانم ها بوده و امروز دسترسی به آن برای عموم امکان پذیر است . ساحل لیدیز بیچ که ترک ها به آن کادینلار دنیزی می گویند ، دارای مناظری زیبا و ردیفی از درختان نخل است همچنین رستوران ها و کافه های زیادی در اطراف آن به چشم می خورد .  این ساحل به مرکز شهر نزدیک بوده و همچنین دارای آب های زلال و شفاف است . ساحل بانوان یک کیلومتر طول دارد و دارای امکاناتی نظیر کابین تعویض لباس ، سرویس بهداشتی ، چتر و تخت ساحلی و … است .

لانگ بیچ   Long Beach

لانگ بیچ یا همان ساحل طولانی حدود هجده کیلومتر طول دارد و از موقعیت خوبی برخوردار است . این خط ساحلی دارای آبهای بسیار زلال ، مناظری زیبا و امکاناتی متنوع است . و نزدیکی به پارک آبی آکو سنتر خود امتیازی برای این ساحل است . ساحل لانگ بیچ در فاصله شش کیلومتری از جنوب شهر استانبول  قرار گرفته و  وسایل حمل و نقل عمومی و مینی بوس ها حدودا هر پانزده دقیقه از کنار این ساحل عبور می کنند بنابراین دسترسی به آن آسان خواهد بود .

 ساحل الماس ، ساحل طلا

ساحل الماس در تور استانبول که برخی آن را ساحل طلایی نیز می نامند روبروی مجموعه تفریحی نازیلی سیتسی و آیدین تورسیتسی قرار گرفته است و از جمله سواحل مشهور این شهر به حساب می آید . و همچنین بازار نازیلی در همین منطقه قرار دارد که گشت و گذار در آن خالی از لطف نخواهد بود . این ساحل مانند همه سواحل این شهر دارای چشم اندازی زیبا و امکانات رفاهی متنوع است و از این معمولا مملو از جمعیت است . رستوران های مختلفی در این خط ساحلی قرار دارند که پیشنهاد ما رستوران کوچک اما دوست داشتنی گوزلم است که با غذا ها و نوشیدنی های متنوع روز شما را می سازد .

ساحل شن های نقره ای   Silver Sand Beach

این ساحل زیبا در منطقه ای به نام  SSK واقع شده و یک مجموعه تفریحی قدیمی به همین نام در این خط ساحلی قرار دارد . این خط ساحلی نیز دارای آرامش و امنیت فراوانی است و کافه و رستوران های متنوعی در اطراف ان به چشم می خورد . دسترسی به این ساحل نیز آسان بوده و می توانید از مینی بوس و اتوبوس  استفاده کنید .

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان