چای ایرانی بخریم یا خارجی؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۲:۱۷ چاپ کد خبر: 115095
این سوال که "چای ایرانی بهتر است یا خارجی؟" ممکن است برای خیلی از شما وجود داشته باشد و نتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. هم چنین ممکن است از میان چای های ایرانی، نام برخی از چای ها را شنیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که "بهترین چای ایرانی کدام است؟". ما در این مقاله قصد داریم به این دو سوال پاسخ دهیم تا با اطمینان بتوانید بهترین و سالم ترین چای را انتخاب نموده و از نوشیدن آن لذت ببرید. چای ایرانی بهتره یا خارجی بسیاری از افراد که شناخت خوبی درمورد انواع چای دارند، معتقدند که چای ایرانی بهتر از چای خارجی است.

چرا چای ایرانی از چای خارجی بهتر است؟

1-در چای ایرانی از هیچ گونه افزودنی شیمیایی استفاده نمی شود. در اکثر چای های خارجی، از انواع افزودنی های شیمیایی برای افزایش رنگ، طعم و عطر چای، استفاده می شود. مصرف چایی که در آن از افزودنی های شیمیایی استفاده شده باشد، می تواند به سلامتی و به خصوص معده شما آسیب برساند. یکی از برتری های چای ایرانی نسبت به چای خارجی این است که در آن، از این افزودنی ها استفاده نمی شود. درست است که برخی چای های خارجی نیز فاقد افزودنی شیمیایی هستند، اما شما می توانید با مصرف چای ایرانی اصل، به سالم و طبیعی بودن آن مطمئن باشید. برای اینکه چای ایرانی شما خو ش رنگ شود، لازم است که آن را به میزان کافی بگذارید تا دم بکشد و هم چنین برای خوش عطر و خوش طعم کردن آن، می توانید از انواع افزودنی های طبیعی مانند هل، دارچین و گل محمدی استفاده نمایید. 2-در تولید چای ایرانی از هیچ گونه سمی برای مقابله با آفات استفاده نمی شود. در بسیاری از کشورهای تولیدکننده چای مانند هند، کنیا و سریلانکا به دلیل آب و هوایی که دارند، احتمال زدن آفت به زمین های چای زیاد است و آن ها ناچارند که برای مقابله با آفات، از سموم شیمیایی استفاده کنند. اما در ایران، به علت آب و هوای مناطق شمالی مانند گیلان و مازندران که چای در آن کشت می شود، این احتمال کم تر است؛ به همین دلیل برای تولید چای ایرانی، هیچ سمی به کار نمی رود و چای ایرانی تنها چای ارگانیک در جهان است. به همین دلیل چای ایرانی از چای خارجی سالم تر است. 3-چای ایرانی با وجود داشتن کیفیت بالاتر، از چای خارجی ارزان تر است. به دلیل اینکه چای خارجی از خارج وارد می شود و این امر هزینه زیادی دارد، معمولا چای خارجی از چای ایرانی گران تر است در حالی که ممکن است کیفیت آن پایین تر باشد. بنابراین خرید و مصرف چای ایرانی، از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر است. 4-با خرید چای ایرانی، از چایکاران و تولید داخلی حمایت کرده اید. در استان گیلان و مازندران حدود ۲۵ هزار هکتار باغ چای و در حدود ۱۵۰ کارخانه چای وجود دارد که برای تولید چای سیاه و سبز فعالیت می کنند. هم چنین حدود 100 هزار خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از هزینه های زندگی خود را از طریق تولید چای ایرانی تامین می کنند. در گذشته مردم تمایل چندانی به استفاده از چای ایرانی نداشتند اما در سال های اخیر، بسیاری از افراد برای حمایت از تولید داخلی، تجربه طعم واقعی چای و مراقبت از سلامتی خود به مصرف چای ایرانی روی آورده اند و همین موضوع باعث انگیزه گرفتن چایکاران و کارخانجات برای افزایش تولید چای اصیل ایرانی شده است. چای سرگل

بهترین چای ایرانی کدام است؟

ما در این قسمت قصد داریم بهترین چای سیاه و سبز ایرانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین چای سیاه ایرانی

چای سیاه ایرانی در آخرین مرحله از مراحل تولید چای، به انواع مختلفی از چای مانند سرگل، ممتاز، قلم، شکسته، باروتی و خاک چای تفکیک می شود که ممکن است نام این چای ها را زیاد شنیده باشید. چای سرگل بهاره مرغوب ترین چای سیاه ایرانی است که از لطیف ترین قسمت بوته چای یعنی غنچه و برگ های بالای آن به دست می آید و دارای برگ های ریز و پیچ خورده ای است. چای سرگل دارای طعم تلخ و گس و عطر فوق العاده ای می باشد و هم چنین بسیار خوش رنگ است. این چای نسبت به سایر چای ها وزن بیشتری دارد و به دلیل اینکه در مقدار کمتری تولید می شود، گران تر است. البته سایر چای ها مانند ممتاز یا شکسته هم مزایای خود را دارند و افراد می توانند بر اساس ضائقه و سلیقه خود، چای مناسب خود را انتخاب نمایند.

بهترین چای سبز ایرانی

یکی از انواع چای، چای سبز است که به دلیل خواص فراوانی که دارد، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. جالب است بدانید که چای سیاه و چای سبز هر دو از یک گیاه و بوته چای به نام Camellia Sinensis به دست می آیند و تفاوت این چای ها، به میزان فرآوری آن ها باز می گردد و همین امر سبب تفاوت در خواص این دو چای می شود. اگر دوست دارید چای سبز را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما چای سبز درکام است. چای درکام فاقد هرگونه مواد افزودنی است و طعم و عطر بسیار خوب و دل نشینی دارد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان