مهران کاظم زاده با اشاره به تحلیل آماری ثبت وقایع حیاتی ۹ ماهه امسال اداره ثبت احوال لنگرود اظهار کرد: طی این مدت ۸۲۵ فقره واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  (۸۹۶ فقره) از لحاظ کمی ۷۱ فقره یعنی ۷ درصد کاهش ولادت در شهرستان وجود داشته است.



وی با اشاره به اینکه همه این ولادت ها جز یک مورد در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد ۴۲۸ نفر یعنی ۵۱٫۸ درصد پسر و ۳۹۷ نفر یعنی ۴۸٫۲ درصد دختر می باشد.



رئیس ثبت احوال لنگرود با اشاره به اینکه تعداد ۶۳۳ فقره یعنی ۷۶ درصد از این تعداد دختر و پسر در شهرها و تعداد ۱۹۲ فقره یعنی ۲۴ درصد از آن ها در روستاها متولد شده اند، تصریح کرد: در گروه پسران ابوالفضل، محمدطاها و امیرعلی بیشترین فراوانی نام و در گروه دختران فاطمه ، همتا و رستا بیشترین فراوانی نام را دارا می باشند که بیشترین ولادت با ۱۰۴ فقره در آذر ماه و کمترین آن با ۸۴ فقره در فروردین ماه اتفاق افتاده است.



وی با اشاره به ثبت ۸۸۲ واقعه وفات که نسبت به سال گذشته (۷۲۲ فقره) از لحاظ کمی ۱۶۰ فقره یعنی ۲۲ درصد افزایش وفات در لنگرود وجود داشته است، گفت: همه این وقایع جز دو مورد در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده که ۵۰۱ نفر یعنی ۵۶ درصد مرد و ۳۸۱ نفر یعنی ۴۴ درصد زن فوت کرده و بیشترین فوت با ۱۳۵ فقره در فروردین ماه و کمترین با ۷۸ فقره در تیر ماه اتفاق افتاده است.



کاظم زاده از ثبت ۷۷۳ فقره واقعه ازدواج در لنگرود خبر داد و افزود:این تعداد واقعه ازدواج ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال گذشته( ۸۰۳ فقره) به لحاظ کمی ۳۰ فقره یعنی ۳ درصد کاهش ثبت ازدواج در شهرستان وجود داشته و همه این وقایع در مدت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان