به گزارش لنگرخبر، سردار بهرام حسینی امروز در مراسم رونمایی از کتاب گیل مانا خاطرات سردار حق بین از هشت سال دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری لنگرود با بیان اینکه هر مراسمی که در آن نام شهدا است عطر و بوی خاصی دارد، اظهار کرد: از خدا درخواست داریم تا در مسیر شهدا قدم برداریم و برای رضای خدا گام برداریم.

وی با بیان اینکه مادران شهدا حق بزرگی بر انقلاب و ایران دارند که از عزیزترینشان برای حفظ انقلاب گذشتند، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای از بین بردن انقلاب کرد ولی تلاش شهدا خطر دشمن را از سر انقلاب دور کرد.

مسؤول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس از تمام ابزارهای خود برای ضربه به کشور استفاده کردند، افزود: امام خمینی از جوانان خام دوران شاه، جوانان رشید و پخته ای ایجاد کرد که توانستند در مقابل تادندان مسلح ایستادگی کردند.

حسینی با بیان اینکه شهادت آنی نیست و هرکسی که به مقام شهادت نائل می شوند از قبل شهید شده بودند، تصریح کرد: نوشتن کتاب به خودی خود شاید زیاد ارزشمند نباشد ولی اگر همین کتاب بخواهد رشادت ها را بیان و راه روشنی را ترسیم کند ارزش زیادی پیدا می کند.

وی کتاب هایی که در وصف شهدا و رزمندگان نوشته می شود بسیار ارزشمند و مسیر راه جوانان است، گفت: رشادت های چهل سال گذشته انقلاب دارای گنجینه های گران بهایی است که اگر از آن غفلت کنیم دشمن به دنبال تحریف آن می شود و بهترین راه برای ثبت رشادت ها و حقایق جنگ و انقلاب، مکتوب کردن و تهیه فیلم و غیره است.

مسؤول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اینکه آمریکا و ترامپ هر کاری کرد تا ایران را از پای میز مذاکره با دست خالی بلند کند ولی با توجه ویژه رهبری اجازه چنین کاری داده نشد، افزود: برخی خطر دشمن را در داخل چندین برابر نشان می دادند و خطر حمله آمریکا به ایران را محتمل می دانستند ولی رهبری فرمودند ن جنگ خواهد شد و نه مذاکره می کنیم.

حسینی با بیان اینکه در سال ۵۷ قرار بود در خرمشهر از میهن اسلامی دفاع کنیم، گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که نه تنها مرزهای ایران دارای امنیت است بلکه حوزه امنیتی و دفاعی خود را در کشورهای دیگر گسترش دادیم و هیچ وقت اجازه تجاوز و نزدیکی دشمن به خاک ایران را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب رزمندگان با دستان خالی و بدون هیچ تجهیزاتی مقابل همه دشمن ایستاد، افزود: امروز نیز نیروهای مسلح دارای توانمندی های زیادی شده که دشمن نیز از این توان باخبر است و با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی می کنیم.

مسؤول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیشرفت و اقتدار ایران و انقلاب را مدیون شهدا هستم، افزود: وظیفه داریم تا امروز همه ما در مسیرهای مختلف و با اتحاد اهداف شهدا را برای پیشرفت و توسعه انقلاب انجام دهیم و اجازه کوچک ترین تعدی دشمن به ایران را ندهیم.

تأکید بر ثبت آثار رزمندگان انقلاب و جنگ تحمیلی برای انتقال به نسل آینده

فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه بعد از انقلاب استقرار نهادهای نظامی و اجتماعی و اداری در کشور به خوبی صورت نگرفته بود، اظهار کرد: از همان روزهای اول انقلاب شاهد ترورها و بمب گذاری ها در کشور بودیم که جنگ نیز به کشور تحمیل شد و جنگ نابرابری آغاز شد ولی پیروز میدان همه این نبردها ایران اسلامی بود.

رحیم حیدری با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده کرده بود، گفت: در جنگ تحمیلی همه مردم از همه ادیان که در کشور زندگی می کردند با یکدیگر وحدت داشتند که باعث عقب نشینی دشمن از تمام مواضع خود شد.

وی پیوند انقلاب اسلامی و عاشورا و روح حماسی در جنگ تحمیلی نیز به خوبی نمایان بود، افزود: دفاع مقدس دارای ارزش های زیادی است که همه آن برای نسل امروز ما ارزشمند است و باید همه رشادت ها و فداکاری های آن روز در قالب کتاب و فیلم و روش های دیگر رسانه ای به تصویر کشیده و به نسل آینده منتقل شود.

فرماندار لنگرود با تأکید بر اینکه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود، گفت: اگر تجربه دوران جنگ تحمیلی نبود شاید در جبهه مقاومت آن طور که باید نمی توانستیم مقاومت و ایستادگی کنیم ولی با استفاده از تجارت گذشته دست دشمن را از مرزهای ایران دور کردیم.

حیدری با بیان اینکه رزمندگان خاطرات خود را برای نسل امروز و آینده اعلام کنند، افزود: دشمن در هرلحظه منتظر ضربه به انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس است و اگر فرهنگ دفاع مقدس به خوبی ثبت و ضبط نشود ممکن است جای جلال و شهید عوض شود.

گیل مانا شاخه گلی از دوران دفاع مقدس است

نویسنده کتاب گیل مانا نیز با بیان اینکه این کتاب شاخه گلی از دوران دفاع مقدس است که هر برگ آن مزین به یکی شهید است، اظهار کرد: گیل مانا زندگی این چند سال من بود و هرلحظه و هرروزم با این کتاب عجین شده بود.

سید نسا هاشمیان با بیان اینکه گیل مانا بیانگر زوایای مختلفی از شخصیت کودکی تا دوران دفاع مقدس سردار حق بین است، گفت: یکی از سخت ترین کارها برای نویسندگی این کتاب تلفیق روحیه لطیف سردار حق قبل از جنگ و بعد از جنگ بود که مرز پختگی سردار حق بین نیز از رمان ورود به دوران جنگ مشخص می شود.

به گزارش لنگرخبر، کتاب گیل مانا، خاطرات سردار محمدعلی حق بین از هشت سال دفاع مقدس است که توسط سید نسا هاشمیان نوشته شده و توسط شهرداری و شورای شهر لنگرود با همکاری سپاه، تیپ میرزاکوچک خان مریدان، اداره اوقاف و امورخیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن راویان و فرهیختگان رونمایی شده است.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان